Чи вигідно переводити авто на газ цієї осені: всі плюси і мінуси

ГБО займає місце, встановлення не з дешевих, вимагає постійного техобслуговування, але економить гроші, так як різниця, незважаючи на подорожчання газу, як і раніше відчутна

Для більшості автомобілістів найбільшим шоком кінця літа став, мабуть, різкий стрибок цін на газ. Так, якщо на початку серпня блакитне паливо коштувало 10-11 грн/л, то до кінця сезону воно подорожчало на 50%, до 15-16 грн / л. Першими це відчули водії, на чиїх “залізних конях” стоїть ГБО, другими звернули увагу ті, хто подумує про таку установці. Прихильники класичного палива насторожилися: чи не буде за цим подорожчання і бензину? Однак різниця у вартості газу і бензину як і раніше відчутна: А95 – 25 грн/л, а газ – 15 грн/л. До того ж взимку витрата палива збільшується, тому установка газу для багатьох українських водіїв все ще актуальна.

Про те, наскільки це вигідно і чим загрожує для володаря ГБО, нам допомогли розібратися автослюсар столичного СТО Михайло Собко і керівник СТО по установці сертифікованого ГБО В’ячеслав Бондаренко.

Вигоди, або кому це потрібно

Встановлювати газ на авто експерти рекомендують тим, для кого автомобіль – годувальник. Таксисти, водії, автокур’єр давно перейшли на газ. Якщо в планах будь візництво – газ вигідний. Також є сенс ставити ГБО на авто власникам, які живуть за містом або мають в планах заміське життя, і власникам “ненажерливих” двигунів: це виправдає себе, нехай і не відразу.

Доречний газ і для тих, у кого на сім’ю дві машини – наприклад, на авто з ГБО можна буде вирушати в автоподорожі. А ось утриматися від ГБО краще власникам малолітражок (до 1,6 л), тим, хто наїжджає менше 500 км в місяць (окупатися буде довго), власникам автомобілів, двигуни яких не дозволяють газ (про це розповість фахівець), і тим, у кого авто на гарантії: вона автоматично зникає.

Не варто “грати” з газом і тим, хто планує машину замінити: при продажу газ не завжди є перевагою.

Питання вибору і ціни

Прийнявши рішення встановлювати ГБО, краще відправитися на сертифіковане СТО, на якому поставлять офіційне обладнання, дадуть гарантію на 3 роки або 100 тис. Км і де в подальшому ви зможете проходити ТО. Зараз найпопулярніше – 4-те покоління ГБО, яке встановлюють на інжекторний двигун. 2-ге і 3-тє вибирають власники карбюраторних двигунів, а ось що стосується 5-го і навіть 6-го покоління, то крім відчутної різниці в ціні, істотних відмінностей поки немає, кажуть наші експерти. Пов’язано це і з тим, що ці види – відносно нові, а тому мало тестовані.

Установки можуть бути польськими, прибалтійськими, російськими, китайськими, італійськими. Останні вважаються одними з кращих: італійці давно працюють на цьому ринку і виробляють ГБО європейського стандарту, в якому кожна деталь – від форсунки до перехідника – італійська, одного виробника. Польське або прибалтійська може збиратися з деталей різних виробників, а російське і китайське залишає багато питань з якості та складанні.
Втім, за якість треба платити: за італійський “газ” доведеться викласти 14-17 тис. грн, а польський або прибалтійський аналог обійдеться в 9-11 тис. грн. Часто можна почути і розхожа думка, що газ сушить двигун і його не варто встановлювати на дорогі авто. Це відбувається на високих оборотах – більше 4000, для чого встановлюється довприск бензину. При активній роботі двигуна він нагрівається, а в бензині є масла, яких немає в газі. Подібна система існує не на всіх установках, тому краще уточнити у виробника.

Обслуговувати ГБО краще там же, де і встановлюєте: далеко не всі автомеханіки можуть грамотно впоратися з цим завданням. Особливо це важливо, якщо обладнання недороге, в ньому немає автоматики, і калібрування двигуна повинно проходити в русі.

Прораховуємо безумовні плюси і слизькі мінуси

Головний і найжирніший плюс, який може перекреслити всі мінуси, – економія. Оскільки зараз газ коштує 15 грн/л, при витраті 13 л на 100 км вартість 1 км становитиме 2 грн. При аналогічному витрату бензину 1 км виллється в 3,25 грн. І це при нинішніх, вже виросли ціни.

Ще один плюс, який відзначають всі газовладельци, – дві незалежні паливні установки, що означає подвійний запас ходу. Закінчується газ – машина автоматично переходить на бензин: це зручно в довгих пробках і на далеких переїздах. Крім того, вихлопні гази у авто цін на чорне золото чистіше, ніж у бензинового.

Але мінусів все ж більше. Головний – балон для газу встановлюється на місце запаски, яка, в свою чергу, займає місце в багажнику. Або газовий бак кладеться безпосередньо в багажник, що все одно “з’їсть” простір. Відчутний мінус і вартість ГБО, яке вимагає разового вкладення коштів, хоча і відбивається через кілька місяців.

До цих недоліків варто додати додаткове ТО, крім основного: в залежності від установки його треба проходити кожні 10 або 15 тис. км. В середньому додаткове ТО обійдеться в 700-900 грн. Відсутність сертифікованого палива і якісних заправок, на яких можна проконтролювати кількість залитого газу, – ще один мінус. Крім того, немає можливості перевірити якість палива: експерти радять заправлятися на одній, перевіреній станції.

Джерело segodnya.ua