Чергова “реформа”: дороги скидають на місцеві бюджети
Українські дороги катастрофічно зношені, щоб поліпшити ситуацію, з 2018 року “Укравтодор” в рамках децентралізації передає дороги обласного та районного значення під управління місцевої влади.
Головні дороги державного значення зношені майже на 97%. Такі дані свідчать про те, що їх необхідно будувати заново. Більша частина мережі українських доріг будувалася ще в 80-х роках у радянські часи. А вже через 37 років навантаження на траси виросло в п’ять разів.
Вже з 1 січня 2018 року згідно з розпорядженням КМУ від 2 жовтня 2013 року №759-р “Про передачу автомобільних доріг загального користування місцевого значення”, передбачається передача автомобільних доріг загального користування місцевого значення зі сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України в управління місцевим органам влади.
Фінансування на ремонти та утримання державних шляхів надходитиме з Дорожнього фонду, який запрацює з початку 2018 року та буде наповнюватись з трьох джерел: акцизного збору, ввізного мита на нафтопродукти і з імпортованих на митну територію України транспорту і шин. Ці грошові надходження не можна буде використати на щось інше, крім ремонту доріг. На повну фонд почне працювати у 2020 році. У 2018 році тільки 50% податків будуть направлені на дороги, в 2019 – 75%, а в 2020-му – 100%.
З 1 січня на балансі Служби автомобільних доріг у Житомирській області залишиться 26 шляхів державного значення – це 1606 кілометрів. У підпорядкування Житомирської ОДА відійде 948 (6941, 5 км) шляхів місцевого значення.