Нафтогазова Асоціація України ініціює підвищення ставок акцизних зборів на скраплений газ. Про це enkorr повідомив президент асоціації Дмитро Кулик. На даному етапі обговорюється підвищення ставки збору з € 52 до € 107 за 1000 л.
У НАУ відзначили, що ідея підвищити ставку акцизу на зріджений газ обговорювалася учасниками Нафтогазовій Асоціації в 2016 р році і була закладена в Програму розвитку на 2017 г. Тому її включили до порядку денного останніх зборів учасників Асоціації.
«Причини зрозумілі і прозорі. Відсутність урегульованості використання ГБО на автомобілях, відсутність легальної інфраструктури, що забезпечує зростання споживання СВГ, при наявності повноцінної інфраструктури забезпечення бензином і ДТ. Висока (до 70%) залежність від російських поставок викликала кризи як в 2016, так і в 2017 рр. Крім того, відсутність якісного адміністрування збору податків з АГЗС / АГЗП призводить до того, що частка нелегального ринку ЗВГ становить близько 30% », – зазначив президент НАУ Дмитро Кулик.
За його словами, всі ці фактори спонукали учасників Асоціації підтвердити вироблене раніше бачення збалансованої акцизної політики в сегменті ЗВГ. «3а проголосувала абсолютна більшість компаній-учасників Нафтогазовій Асоціації України, в тому числі це рішення підтримала частина« газового крила »Асоціації», – зазначив Д.Кулик.
Глава галузевого об’єднання підкреслив, що зростання ставок акцизів на автогаз не приведе до зупинки розвитку ринку: «В той же час, це стабілізує процеси і зробить їх більш прогнозованими для інвестування в галузь. За нашими прогнозами, в разі збалансування податкового навантаження ринок ЗВГ буде рости на 5-7% в рік в довгостроковій перспективі».
Він навів приклад зважених і збалансованих підходів до акцизної політики в сегменті нафтопродуктів в цивілізованих державах світу. «Наприклад, співвідношення податків на газ до бензину досягають майже 75% в США і близько 45% в Європі», – зазначив Д.Кулик.
У свою чергу глава GT Group Владислав Колодяжний вважає, що обґрунтування підвищення акцизів викликає сумніви. «Наша позиція однозначна – підвищення податкового навантаження на скраплений газ сьогодні не має достатнього обґрунтування. Поки ніхто не представив повноцінний SWOT-аналіз проекту змін. Наприклад, не озвучені ризики збільшення тіньових потоків після неминучого зростання ціни автогазу. Також не враховано європейська практика співвідношення акцизів на різні види палива », – заявив в коментарі enkorr В.Колодяжний.
За підрахунками «Консалтингової групи А-95» підвищення акцизу до € 107 за 1000 л призведе до підвищення роздрібних цін на 2 грн / л. Коментуючи ініціативу НАУ, аналітик «Консалтингової групи А-95» Артем Куюн, заявив, що обидві сторони мають вагомі аргументи. Так, бурхливе зростання споживання скрапленого газу об’єктивно призвів до серйозного розширення тіньового сектора ринку нафтопродуктів. З іншого боку, за відсутності інструментів боротьби з нелегальними заправками, підвищення акцизів може мати зворотний ефект.
У той же час, нагадав фахівець, під час індексації ставок податків в 2017 р акциз на бензин був підвищений різкіше, ніж на скраплений газ, що також не має чіткої обґрунтування. «Питання явно потребує щільному обговоренні. На прийдешньому форумі Petroleum Ukraine 2017 ми обов’язково приділимо час дискусії на цю тему », – зазначив А.Куюн.