Які сюрпризи чекають власників авто з ГБО
Нафтогазова Асоціація України виступає ініціатором підвищення ставки акцизного збору на скраплений газ. На сьогодні розмір даної ставки становить 52 € за 1000 літрів, але в асоціації вважають, що вона має зрости до 107 €. Дане питання порушувалося ще в 2016 році і було закладено в Програму розвитку НАУ на 2017 рік.
Президент НАУ Дмитро Кулик назвав основні причини, які змушують підвищувати ставку акцизного збору на автогаз. Серед них відсутність врегулювання використання на автомобілях ГБО і відсутність легальної інфраструктури, яка б забезпечила зростання споживання автогазу. Також на кризові явища в галузі впливає велика залежність від російських постачальників (70% всього ринку). Відсутність якісного адміністрування податків і зборів на газових заправках дає можливість розвиватися нелегальному ринку автогазу, який становить 30% від загальної маси.
З огляду на всі вищеназвані причини, абсолютна більшість представників компаній НАУ проголосували за підвищення ставки акцизного збору на скраплений автогаз. В асоціації впевнені, що дане рішення не призведе до зупинки галузі, більш того, має стабілізувати ринок газу. У НАУ розраховують, що ринок автогазу буде планомірно зростати в перспективі на 5-7% в рік. Кулик підкреслив, що співвідношення податків на газ і бензин в США становить 75%, а в Європі – 45%.
А ось глава GT Group Владислав Колодяжний вважає, що збільшення податкового навантаження на галузь не обгрунтовано. Ніхто не проводив аналіз можливих ризиків, збільшення тіньових заправок і неминучого подорожчання автогазу. Навіть за скромними підрахунками після введення нової ставки акцизу 1 літр газу на заправках подорожчає на 2 гривні. Неминуче з’являться численні тіньові заправки, які складуть серйозну конкуренцію офіційним ГАЗС, і підвищення акцизу матиме зворотний ефект.
Експерт вважає, що дане рішення потребує додаткового обговорення, щоб реально оцінити всі ризики для українського автогазовий ринку.