Якщо ви вирішили зіграти в рулетку і купити нерозмитнений автомобіль, який буквально завтра може стати поза законом, принаймні, не помиліться у виборі.
Рішення уряду частково піти назустріч «нелегалам» викликає у багатьох бурхливе обурення.
Новини про те, що правоохоронні органи все ж борються з нерозмитненими авто, супроводжуються бурхливими оплесками.
Однак ринок литовських тачок продовжує активно розвиватися. Нерозмитнені авто привертають людей з різними доходами. Автору цих рядків на київських вулицях траплялися і Tesla і Bentley з литовськими номерами.
Але все ж основна аудиторія в цьому жанрі – люди з невеликими доходами. Вкрай низькі ціни на нерозмитнені автомобілі дозволяють пересісти з ненависного «корита» на кшталт ланосів і жигулів на пристойну європейську машину. А то і зовсім – нарешті купити перший у своєму житті автомобіль.
Ці прагнення для багатьох переважують ризики, пов’язані з купівлею та експлуатацією нерозмитненого автомобіля. А їх досить багато – це і потенційні проблеми з законом (якщо держава все ж вирішить боротися з литовськими авто), і висока ймовірність купити розвалюшку зі скрученим пробігом, яка доживає свої останні дні.
І навіть якщо нерозмитнена машина знаходиться у відносно непоганому стані на момент покупки, є ризик, що вартість обслуговування вас неприємно здивує. І ви будете з теплою ностальгією згадувати свій попередній ланос.
Адже перебрати ходову на старому BMW або замінити турбіну на старому Audi обійдеться в суму, на яку ланос можна було без проблем утримувати кілька років.
Ось п’ять автомобілів в найдешевшому ціновому діапазоні до $2000, серед яких є ймовірність знайти не зовсім убитий і відносно недорогий в утриманні.
Opel Omega B
2000-2002 рр
$ 1800-2000
Ця модель завжди мала попит на вторинному ринку. Просторий салон, величезний багажник, приголомшлива плавність ходу завдяки енергомісткій підвісці роблять Omega відмінним сімейним автомобілем. Особливо якщо взяти в кузові універсал.
Проста конструкція дозволяє істотно економити на обслуговуванні, насолоджуючись усіма принадами гаражного ремонту.
Важливо пам’ятати про декілька моментів. По-перше, варто брати рестайлінгову Omega B (в народі її іноді називають Omega C, хоча офіційно такого назви не було), яку робили після 1999 року, у неї кузов оцинкований.
Звичайно, після стількох років і це не гарантує відсутність корозії, але для не оцинкованих опелів колишніх років зварювання кузова і захист антикором є настільки ж невід’ємним елементом технічного обслуговування, як зміна масла в двигуні.
До речі, про двигуни. На Opel Omega їх ставили величезну безліч, як бензинових, так і дизельних. За відгуками мотористів, найкраще знайти Omega з 8-клапанним 2-літровим бензиновим мотором – йому, як то кажуть, зносу немає. 16-клапанний 2-літровий мотор теж досить живучий. 2,2- і 2,5-літрові дещо менш надійні. 3-літровий досить непоганий, але це велика рідкість. Дизелі Omega відрізняються середньою надійністю.
Ну і зрозуміло, в авто такого віку краще віддати перевагу механічній коробці передач. Старий «автомат» може спричинити багато клопоту.
Volkswagen Golf IV
1998-2002 рр
$1900-2000
Легендарний Golf був і залишається одним з кращих міських автомобілів. Для маленької сім’ї це відмінний вибір. Хоча, до речі, універсал Golf Variant дає більше шансів задовольнити велику родину, просто зустрічаються такі авто рідше.
Golf 4-го покоління був останнім «олдскульним» авто в лінійці. Починаючи з 5-го покоління, Volkswagen вдарився в технологічні експерименти, які зробили його з одного боку лідером ринку, з іншого – жахом для власників. Двигуни з безпосереднім уприскуванням палива, коробки DSG і інші інновації, зрозуміло, збільшували динаміку і знижували витрату палива, але ресурс автомобілів істотно скоротився. Це особливо важливо для вторинного ринку.
Але якщо вам пощастить знайти «живий» Golf IV, то витрати на його утримання будуть в рази менше, ніж у випадку з наступним поколінням. Мотористи рекомендують вибирати 4-й Golf з 1,6-літровим бензиновим мотором або 1,9-літровим дизелем. І зрозуміло, з механікою.
Mercedes-Benz E-class W210
1996-2002 рр
$1800–2000
Культовий «лупастий мерин», завдяки всій цій епопеї з нерозмитненими авто, сьогодні коштує зовсім недорого. Так що спокуса велика. А чи варто?
Варто, якщо підійти до вибору з розумом. Нерозумно розраховувати на машину в реально хорошому стані з маленьким пробігом. Швидше за все «на литовських номерах» вам постараються втюхати W210, який трудився в таксі або корпоративному автопарку.
Пробіги в таких машинах, зрозуміло, скручені в рази, так що купуючи «мерина» з пробігом 300 тис. км, множте цю цифру, як мінімум, втричі.
Але це не так вже й страшно, врешті-решт, навряд чи ви берете «литовця» або «поляка», щоб потім передати авто своїм онукам.
А поїздити ще пару-трійку років більш-менш пристойний W210 цілком зможе. При виборі варто уважно оцінювати стан кузова, мерседеси тих років мали досить посередній захист від корозії. Таки речі, як «квітучі» колісні арки або діряві пороги – це дрібниця. Є безліч «меринів», які давно прогнили наскрізь.
З двигунів найкраще віддати перевагу бензиновим моторам невеликих (як для Mercedes обсягів), наприклад 2 і 2,3 л. дизелі у Mercedes досить надійні, але саме дизельний «мерин» швидше за все довго «гвалтували» в таксі, і він може бути зовсім «мертвим». Ну а бензинові мотори великих обсягів (3 л і вище) найчастіше вбивають в мотлох любителі «поганяти», а ремонт такого двигуна обійдеться дорожче самої машини.
Chrysler Voayger
1998-2002 рр
$1700–2000
Справжній «сімейновіз». Як то кажуть, для тих, у кого троє дітей, собака, теща і дача з картоплею. Chrysler Voyager так само, як його побратим Dodge Caravan – є досить нехитрі робочі конячки.
7-місний салон та немаленький багажник роблять ці автомобілі дуже практичними. Ходова проста в ремонті і досить надійна. Двигуни – середні по ресурсу, але досить невибагливі.
Бензинові мотори, як і у більшості «американців», дуже ненажерливі. Правда, вони спокійно переносять 92-й бензин і відмінно «дружать» з газовими установками.
Дизелі досить економічні, але більш примхливі. У випадку з Voyager краще від них відмовитися, тим більше, коли мова йде про таке старе авто.
Антикорозійний захист ніколи не був сильною стороною «американців», так що вибираючи машину, будьте уважні, а то усі гроші, які ви планували зекономити, придбавши «литовця», підуть на послуги зварників.
Skoda Fabia
2001-2004 рр
$1600-2000
Якщо «понти» не мають значення, а хочеться реальну робочу конячку більш менш «свіжих» років (тобто хоча б з нинішнього тисячоліття), то Fabia стане відмінним варіантом.
Машина зірок з неба не хапає ні за якими показниками – керованість і комфорт досить посередні. Місткість і практичність – теж.
Зате Fabia відрізняється дуже простою конструкцією і дешевизною в обслуговуванні. Дизель 1,9 л – добротний «роботяга», а з бензинових моторів все ж краще уникати 1,2 л – він відверто слабенький навіть для такої маленької машинки. І справа тут не у відчуттях при їзді (Fabia з будь-яким мотором не порадує динамікою), а в тому, що слабенький двигун доводиться більше «крутити», і він швидше зношує, — пише НВ.