Руки на кермо: уряд посилює повноваження поліції для боротьби з “єврономерами”
Права силовиків закріплять законодавчо.
14 листопада у Верховній Раді був зареєстрований урядовий законопроект №7286 Про посилення відповідальності за порушення правил дорожнього руху.
У пояснювальній записці зазначено, що його мета – знизити аварійність на дорогах.
Для цього пропонується знизити межу допустимої швидкості в населених пунктах з нинішніх 60 до 50 км/год. А також надати більше повноважень Національній поліції.
Наприклад, патрульні тепер зможуть зупиняти автомобілі для перевірки документів, навіть якщо не було порушень. При цьому, водій буде зобов’язаний заглушити двигун і надати документи, а потім покласти руки на кермо, – як це відбувається у США.
У законопроекті містяться норми, які навряд чи сподобаються тим, хто ввіз автомобіль на іноземних номерах і використовує його за однією з поширених схем для ухилення від сплати ввізного мита.
У законопроекті йдеться про те, що всі незареєстровані в Україні транспортні засоби, які в’їдуть в країну на термін понад 90 днів, необхідно буде поставити на облік в МРЕВ протягом 10 робочих днів з моменту в’їзду. Власник при цьому може зберегти іноземний номер і документи.
Гендиректор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко говорить, що сьогодні багато іноземців ввозять транспортний засіб, декларують його тимчасове ввезення на кордоні і вказують тільки своє місце проживання за кордоном. Потім автомобілем користуються громадяни України. Але у випадку ДТП знайти власника неможливо.
Тепер власники транспортного засобу будуть змушені ставати на облік у міграційній службі за місцем проживання. І тільки потім вони зможуть зареєструвати автомобіль у сервісному центрі МВС і передати його новому користувачеві, пояснює Назаренко.
Вимога реєструвати іноземні автомобілі в 10-денний термін існує і зараз. Але вона міститься тільки в Правилах дорожнього руху. Автолюбителі часто ігнорують цю вимогу. “Але, якщо ця норма буде записана в законі, то суди будуть у 100% випадків ставати на бік поліції, тоді ігнорувати вимогу реєстрації не вийде”, – зазначає Назаренко.
Законопроект різко розкритикували у громадській організації Авто Євро Сила, яка відстоює інтереси власників автомобілів з європейською реєстрацією. Саме вона стояла за організацією блокування проїзду в Києві водіями, які вимагали легалізації транспортних засобів, ввезених за сірими схемами.
Гендиректор ВААІД вважає, що реєструвати іноземні автомобілі розумно. Оскільки частина транспортних засобів, на яких їздять українці, просто “злетіли” з реєстрації за кордоном. Найчастіше людина навіть не підозрює, хто власник цього транспортного засобу, і хто його ввіз. “Тепер такі машини відразу підуть на розбірки”, – вважає Назаренко.
А гостей України – іноземців, ця вимога не зачепить, оскільки вони мають повне право пересуватися територією нашої країни, згідно зі Стамбульською конвенцією.
Співзасновник Авто Євро Сили Олександр Чернявський виступає проти посилення повноважень поліції, адже це, на його думку, призведе “до побудови поліцейської держави” і хабарів. Він пообіцяв вивести водіїв на вулиці, якщо законопроект приймуть.
Втім, він упевнений, що реєстраційна послуга сильно не вдарить по кишені власників іноземних машин. Адже вона обійдеться приблизно у 100 грн. Крім цього, автомобіль треба буде попередньо застрахувати в Україні на час його перебування в країні.
Голова Комітету Верховної Ради з питань податкової і митної політики, в якому розробляється законопроект щодо врегулювання питання ввезення іноземних автомобілів, Ніна Южаніна, повідомила НВ Бізнес про те, що в її відомстві цей законопроект поки що не розглядали. Але запевнила, що ним займуться вже на початку наступного тижня.