Як джип. Чому українці пересідають на невеликі позашляховики

В Україні за останній рік значно зросла частка автомобілів класу SUV.

Автомобіль класу SUV або Sport Utility Vehicle – спортивно-утилітарний автомобіль. Він має кузов типу “універсал”, збільшений дорожній просвіт, і багато інших переваг. Це ще не повноцінний позашляховик, але вже й не економічний автомобіль середнього класу. Збільшення популярності цих автомобілів спостерігається в усьому світі. Але саме в Україні, цього року склалися найкращі умови для їх продажів.

Автомобільний ринок цього року демонструє дуже хорошу динаміку. З січня до листопаду продажі нових автівок зросли більше ніж на чверть. Та головне зростання в Україні відбулося саме у сегменті SUV, як маленьких та середніх автівок. Якщо весь ринок зростає на 30%, то зростання у SUV десь приблизно на 50-52% у порівнянні з 2016 роком. І це не випадковість. Такі вподобання в українців уже третій рік поспіль.

Нa SUV зараз припадає близько 40% авторинку. Одночасно зменшується частка В та С класів. Бути власником автомобіля класу SUV зараз модно. Але справа не тільки в моді, але й у якості доріг, по яким їздять українці. “Стан доріг, він все-таки теж впливає на те, що люди обирають більш високий кліренс автомобіля, більш надійний та більш зручний у цілому автомобіль”, – пояснює Тетяна Рябоконь, гендиректор дилерського центру Арма Моторс.

Що й казати, позашляховики стали комфортними. “Це вже не рамні автомобілі, не ресорні, це звичайний автомобіль, який серед інших особливостей ще додає якусь впевненість і великий простір в багажному відділенні”, – каже Геннадій Четверухін, комерційний директор Хюндай Мотор Україна.

Виробники помітили популярність спортивних практичних автомобілів серед своїх клієнтів. І тому, автодилери вважають за потрібне мати у своєму портфелі цілу лінійку “cувів”. При чому не тільки дорогих повнопривідних моделей. Зараз фактично коже виробник, що себе поважає, має у своєму модельному ряді SUV. І як правило, одразу декілька таких моделей.

В нашій країні модельний ряд будь-якого автодилера, має свої особливості, які продиктовані насамперед ціною. В Україні поки що ринок замалий, а купівельна спроможність ще невисока. Через те й усі функції автомобіля, які перед ним стоять, об’єднуються в один. “Тому SUV у цьому випадку, мабуть, найоптимальніше поєднання”, – вважає Сергій Дашко, директор автокомпанії Прайд Мотор.

Більшість SUV, які зараз продаються на території України та Європи – це автомобілі, які мають формулу 4х2, тобто передній привід. Фактично SUV наблизився до легкових хетчбеків, але має деякі переваги. І головне, що цей набір можна придбати у різних цінових категоріях. Залежно від комплектації цінник на таке авто починається з $15 тис.

У дилерів кажуть, що зараз на такі автівки починають встановлювати ті ж двигуни, що й на класичні седани. А з огляду на те, що більшість SUV, які продаються зараз в Україні, – це автомобілі з переднім типом приводу, то обслуговування їх не набагато дорожче або взагалі не відрізняється за ціною, ділиться Дмитро Барановський, директор дилерського центру АвтоАльянс.

Фахівці вважають сьогоднішній попит на SUV дещо аномальним. Мовляв, якщо зростатиме автомобільний ринок, зростатиме й популярність більш класичних моделей. Особливо, якщо у людей з’явиться більше грошей, та покращяться наші дороги. Зі збільшенням купівельної спроможності населення інші сегменти авторинку будуть набирати силу. Доля SUV в Україні буде знижуватись, вважає Дашко.

Але драматичного провалу продажів тут не станеться. “Зростання відбувається не лише в Україні, а й у Європі. Європейський тренд зростання більше 60%”, – каже Олексій Каплатий, заступник директора з продажів Віннер Автомотив. Тому він не бачить причин, чому в Україні повинно бути інакше.

Такі практичні автомобілі найімовірніше й надалі будуть популярні. Їх частка в загальних продажах в Україні може падати, але враховуючі стан нашої дорожньої інфраструктури, вони навряд чи втратять своїх прихильників.

Джерело biz.nv.ua