«Євробляхам» заборонили в’їзд в Україну

Поки чиновники намагаються домовитися з активістами, автомобілі на єврономерах перестали впускати в Україну. Митники прямо на пунктах пропуску розгортають водіїв назад. Ті в свою чергу намагаються пробратися в країну за підробленими документами.

Наприклад, зовсім недавно, напередодні травневих вихідних, водія Volkswagen на іноземних номерах відмовилися впускати в Україну з Польщі. Він вирішив спробувати щастя на іншому пункті пропуску, але там йому пощастило ще менше – авто конфіскували. Волинські митники виявили, що нотаріальна довіреність водія підроблена. Тепер порушникові світить стотисячний штраф.

Липові не тільки довіреності

Як розповіли нам самі активісти «євроруху», підробки документів на «бляхи» для перетину українського кордону, зустрічаються досить часто. І немає нічого дивного в тому, що таких водіїв затримують. Але нерідко митники «розгортають» автомобілі по абсолютно формальних причин, кажуть активісти. Все залежить від того, на яку чергову зміну попадеться той чи інший водій.

«Єдина проблема – у відмінності таких документів у нас і за кордоном. У нас повинна бути печатка нотаріуса, а там це необов’язково. Через це є конфлікт на митниці і багатьом доводиться розвертатися і переробляти документи. На пунктах пропусків все як і було раніше: десь нормально заїжджаєш, а десь виникають проблеми на порожньому місці навіть при наявності всього пакета документів. Думаю, це через особисті переконання митників. Поки не чули, щоб ситуація сильно загострювалася, все стабільно напружено на деяких пунктах митниці », – розповіли UBR.ua в ГО АвтоЄвроСила.

За словами експертів, найчастіше підробляють документи на литовські і польські автомобілі. Приблизно та ж ситуація по машинам зі Словаччини та Чехії. Наприклад, цінники на «липові» довіреності стартують від 100 євро. Довідка про проходження техогляду – 100-150 євро.

Зловмисників, які промишляють подібними справами, правоохоронці хоч періодично і затримують з цілими пачками проштампованих довіреностей, але спроб перетнути кордон по «липовими» документами на авто, на жаль, менше не стає, кажуть експерти.

«Шаманів» ділки навіть з болгарськими та румунськими «бляхами»

«З автомобілями з Болгарії трохи інша ситуація. На них уже в Україні роблять окремий пакет документів за 300 євро і вішають номера з «двійників». Підноситься це як можливість піти в разі неприємностей від відповідальності, викинути номери і поставити ті, на яких машина в’їхала. На ділі ж, «двійники» нерідко виявляються проблемними. Наприклад, знаходяться в міжнародному розшуку. І на кордоні таке авто просто заберуть », – помітив нам керівник Association of Troubleshooters Сергій Креймер.

Про «липові» документи на «євробляхи» чули і юристи. Правда, вони тут же зазначають, що якість таких підробок залишає бажати кращого, і обізнана людина легко відрізнить оригінал від фальшивки. Тому сунутися до незаангажована митнику порівняно зі збутом фейковий валюти касиру банку, кажуть правозахисники. Такого роду махінації з документами можуть бути не помічені на митниці або за винятковому недогляд, або за домовленістю.

«Підробка документів суттєво здешевлює вартість доставки авто в Україні, а також витрати на утримання авто в нашій країні. Деякі підприємливі «перегонщики» зараз дійсно підробляють доручення і її переклад. Аналогічна ситуація і з виїздом-в’їздом. Оскільки процедура дорога, то документи про перетин кордону часто підробляють, або в кооперації з співробітниками митного органу оформляють оригінали, але без фактичного перетину. Весь інтернет рясніє такими оголошеннями », – розповів UBR.ua адвокат ЮК «Де-юре» Андрій Павлишин.

Пільговики теж потрапили під удар

Поки не буде прийнятий закон про пільгову розмитнення «євроблях», ситуація кардинально навряд чи зміниться, кажуть юристи.

Проте, автомобілів на єврономерах «просто так» заборонити перетинати кордон України не можуть – Митний кодекс і ратифікація Стамбульської конвенції все ще діють.

Разом з тим, оскільки перегін такого роду машин в Україні давно став бізнесом, то у багатьох офіційних осіб виникає спокуса отримати неправомірну вигоду.

«Для незгодних придумують заборони і обмеження, посилюють процедуру контролю на кордоні. Такі ж складності зараз виникають і при ввезенні авто під розмитнення за пільговими умовами (вживані машини, що відповідають нормам Євро-5). Існують навіть неофіційні тарифи на кожне авто », – додав у розмові з UBR.ua Андрій Павлишин.