За чотири місяці в Україні загинуло понад 820 осіб, при цьому кожна п’ята аварія в країні – це наїзди на пішоходів підрахували в Патрульній поліції. Тільки за перший квартал 2019 року сталося більше двох тисяч ДТП за участю пішоходів.
Такі ДТП відбуваються і з вини водіїв, і через непередбачливість перехожих. Пішоходи при цьому скаржаться, що водії часто їх не помічають – навіть на “зебрі”.
У Кабінеті міністрів придумали, як захистити людей. Почнуть з так званих “косих” переходів на перехрестях, як в Європі, розповіли в Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства. У відомстві зазначають, що на таких переходах людину краще видно.
“Дуже важливо, щоб перехід був в ліву сторону. І фізично людина, якщо йде наліво, вона візуально зустрічає поглядом автомобіль. І тоді вона може хоча б сама відреагувати”, – каже заступник голови Мінрегіонбуду Лев Парцхаладзе.
За його словами, така ініціатива може скоротити кількість наїздів на пішоходів на “зебрах” мінімум на 20%. Експерти теж оцінюють пропозицію позитивно.
“Якщо пішохідний перехід буде косою, автомобілі не будуть паркуватися прямо на лінії. І у водіїв, які їдуть, буде більше часу на те, щоб визначити людину, що виходить на дорогу,”, – зазначає експерт з публічної безпеки Олексій Павловський.
Змінювати розмітку на “зебрах” почнуть вже найближчим часом. А вже через п’ять років косими будуть всі переходи, де зараз найчастіше відбуваються наїзди на пішоходів.
“Ми не змушуємо всі переходи робити. Відсотків 20-30 таких переходів є, де обов’язково треба зробити косі переходи”, – говорить Парцхаладзе.
“Сьогодні” також дізналися думку пішоходів з приводу пропозиції Кабміну. Частина впевнена, що “косі” переходи сприятимуть безпеці, а інші – ставляться до ініціативи скептично:
“Безпечніше тільки колір світлофора”, – вважає киянка Ірина Веретеннікова.
Втім, автоексперти вважають, що кращий спосіб зменшити аварійність на таких ділянках – це суворі і реальні штрафи і для водіїв, і для пішоходів, які порушують правила дорожнього руху.