В рамках спеціалізованої виставки «Автотехсервіс 2019» пройшла конференція, яка пролила світло на досить актуальне питання: навіщо в Україні знову хочуть ввести обов’язковий техогляд для легкових автомобілів
Обов’язковий техогляд легкових автомобілів в Україні скасували ще в 2010 році через малу ефективність і велику корупцію в цій сфері. Сьогодні він діє тільки для комерційного автотранспорту – вантажівок і автобусів.
Однак Україна рухається в Європейський Союз, а там відповідно до Директиви 2014/45/ЄС наказано до 2050 року зменшити смертність на дорогах практично до нуля. А з 2010 по 2020 рр. – кількість ДТП зі смертельним результатом має скоротитися вдвічі, і Європа цього вже досягла. Тільки в Іспанії за останні десять років кількість смертей на дорогах скоротилася з 6000 до 1000, правда в останні чотири роки ця тенденція загальмувалася через широке поширення смартфонів, які сьогодні все частіше стають причиною аварій.
Ігор Діденко
Народний депутат України, Транспортний комітет, підкомітет безпеки дорожнього руху
Сьогодні ми разом з Нацполіціей розробили методику аналізу ДТП. Буде створена нова карта ДТП за європейськими стандартами, в якій буде 80 пунктів аналізу дорожньо-транспортної пригоди: стан шин, погодні умови тощо. Адже сьогодні в Україні майже 30% всіх серйозних ДТП відбуваються через поганий технічний стан автомобілів.
Потрібно розробляти законодавство. На транспортному комітеті буде розглянуто черговий законопроект, яким хочуть ввести обов’язковий техогляд для легкових автомобілів. Головний меседж – держава повинна бути замовником якісно виконаних робіт. І тут прикладом є Німеччина і Іспанія, де держава все робить для того, щоб бізнес працював за законом і виконував все в плані якості щодо безпеки дорожнього руху.
Валентин Мержиєвський
Старший науковий співробітник відділу дослідження і науково-правового забезпечення в сфері технічної експлуатації дорожніх транспортних засобів ДП «ДержавтотрансНДІпроект».
Технічний сервіс і перевірка транспортного засобу на відповідність до експлуатації – це тісно пов’язані між собою речі. Сьогодні законодавство не забороняє підприємствам технічного сервісу виробляти техогляд. Однак вони бояться це робити. І однією з головних причин є – непідготовленість персоналу. Тому імплементація в наше законодавство нової Директиви 2014/45 / ЄС додає нові процедури: підготовку персоналу таких станцій, контроль за їх діяльністю та ін.
Необхідна система навчальних центрів, які б готували персоналу для проведення техогляду. В Україні, на мій погляд, має бути не менше 6 – 8 таких закладів. Такі навчальні центри повинні заноситися до реєстру. Експерт повинен мати власну печатку – і тільки він зможе видавати сертифікат на відповідність ТЗ. Передбачено перехідний період – 3 роки. Ще одна новація Директиви: обов’язковий техогляд буде поширюватися і на колісні трактори, які рухаються зі швидкістю понад 40 км / год. А також на мотоцикли категорій L3 – L7, тобто з двигунами робочим об’ємом від 125 см куб.
Олександр Фалатюк
Національна поліція України
Згідно з Державною програмою підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні, затвердженої Кабміном, до 2020 року планується закупівля 30 мобільних комплексів для проведення технічного контролю ТЗ прямо на дорозі. Спеціальне обладнання дозволить перевіряти кілька параметрів: люфт рульового управління, гальмівну систему, світлові прилади, стан шин, а також викиди CО.
Юрій Дацик
Керівник проекту «Краща СТО України»
Як показав чотирирічний досвід відвідування різних СТО в Україні, їх власники дійсно готові проводити техогляд, докуповувати відповідне обладнання. Але єдино важлива проблема – це корупція. Потрібно зробити так, щоб влада дозволила таким станціям працювати відкрито, щоб їх не затискали інші станції. Сьогодні багато станцій за замовчуванням і так перевіряють технічний стан автомобілів, але вони не можуть зобов’язати власника щось поміняти. І це дуже актуально сьогодні, з напливом в нашу країну т. з. євроблях. Я за те, щоб техогляд проходили всі без винятку автомобілі.