Керівник Держагентства автомобільних доріг України Славомір Новак пропонує запустити Національну програму відновлення доріг територіального значення «Т-бетон».
Про це він заявив під час виступу на 8th International Conference UkrCemFor 2019, зазначивши, що полягатиме вона в застосуванні нової для нашої країни технології укладання укоченого бетону.
При будівництві і ремонті місцевих доріг в Європі зараз активно застосовують технологію укоченого бетону … Ця технологія може стати основою відновлення доріг територіального значення в Україні. Поверхня з такого бетону – це компроміс, який поєднує переваги технології асфальтобетону (спосіб загустіння, швидкість введення в експлуатацію) і технологій звичайного цементобетону (міцність, відсутність колійності), – пояснив Новак.
При цьому він назвав основні переваги застосування такої технології:
– Поверхні з такого бетону можна укласти швидше, ніж зі звичайного бетону;
– Вони мають менший відсоток цементу у порівнянні зі звичайним бетоном, не вимагають арматури, що скорочує час виконання робіт і їх вартість;
– При укладанні застосовується звичайна техніка;
– На цих поверхнях значно швидше допускається рух автомобілів. Вже після 24 годин можна відкривати рух;
– Міцність і довговічність укоченого бетону прирівнюється до поверхні звичайного бетону;
– Такі поверхні мають високу морозостійкість.
На півночі Польщі (в Поморському і Західнопоморському воєводствах) реалізовано близько 10 відрізків доріг такого типу із застосуванням катка для асфальтобетону, – йдеться в замітці Новака.
Він підкреслює, що, завдяки використанню технології укоченого бетону і додаткового фінансування, в Україні через 3 роки можна буде повністю вирішити питання відновлення доріг територіального значення.