Ціни на шини в Україні, та як вдало обрати автомобільну гуму: поради експерта
Підготував Віктор Нобіуз, керівник відділу Бізнес Аналітики (Україна та Центральна Азія)
Навесні 2022 року автомобілісти зіштовхнулися з дефіцитом шин і дисків, що безумовно ускладнило традиційну весняну заміну гуми. Яка ж ситуація на ринку комплектуючих зараз, що відбувається з цінами та як вигідно “перевзути” авто — розповім далі.
Зруйнована інфраструктура та логістичні труднощі стали неабияким викликом для ринку автомобільної гуми. І хоч зараз ланцюги поставок налагодились, а вибір на ринку відносно відновився — проблемою для автомобілістів залишається зростання цін на автомобільну гуму.
По-перше, на це впливає загальна інфляція та здорожчання валюти, а по-друге, ще з 2022-го року ми спостерігаємо зростання собівартості продукції ринку шин в Україні. Ріст цін спонукає багатьох водіїв звертатися до вторинного ринку та підшукувати вживану гуму в хорошому стані.
Ціни на популярні типи шин зросли щонайменше на чверть
Давайте ж розглянемо більш детально, як саме змінилися ціни на найпопулярніші типи шин за рік. Згідно зі статистикою OLX Авто, впродовж січня-лютого українські автомобілісти найчастіше цікавилися шинами діаметру R16 (53 053 відгуки), R15 (38 260) та R17 (26 878 відгуків).
Вартість коліс передусім залежить від їхнього стану: чи вони нові чи вже мають певний пробіг. Також на формування ціни впливає сегмент: чи це преміальні Michelin або Nokian, чи більш бюджетні Nexen, українські Rosava тощо. Здебільшого вживані шини популярних типів удвічі дешевші, ніж їх новий аналог. Середні ціни в лютому були наступними:
- шини R16 продавали в середньому за 3 258 гривень за нову і 1 469 гривень за вживану, відповідно до лютого 2022 року вартість зросла на 35% і 29% відповідно;
- шини R15 в лютому коштували близько 2 906 гривень за нову та 1 240 гривень за вживану, що на 40% і 42% дорожче, ніж торік;
- нові шини R17 вартували 3 959 гривень, за вживані просили близько 1 704 грн, у порівнянні з лютим 2022 року ціни зросли на 37% і 24% відповідно.
Нові VS вживані шини: як не помилитися з вибором
Аргументом на користь вживаної гуми, безумовно, є фінансова вигода. Важливість саме цього фактору під час вибору шин підтверджує і статистика. Так, у січні-лютому відгуки на оголошення про продаж коліс з пробігом в 3,4 рази перевищили попит на нові шини.
У той же час, побутує думка, що нові шини слугуватимуть довше та надійніше. Однак я скажу, що за умов ретельного пошуку можна обрати товар в дуже доброму, а якщо пощастить — то і в майже ідеальному стані. До прикладу, нерідко водії продають практично нову гуму онлайн, оскільки продали авто, або ж придбали автівку з іншими розмірами коліс.
Також на ціну впливає залишкова глибина протектора. Середній показник нової шини становить 7-9 мм. Прийнятним діапазоном для вживаних вважається 3-4 мм. Важливо і звертати увагу на наявність та серйозність пошкоджень колеса. Я рекомендую уникати покупки шин з залатаними порізами чи проколами. Принаймні, в такому випадку продавець має запропонувати суттєво нижчу ціну. Причиною не купувати товар також вважаю наявні гулі на шині.
Щоб якнайкраще заощадити, раджу за можливості купувати комплект шин в “не сезон”, тобто зимові підбирати влітку, а літні — навпаки — взимку.
Що буде з ринком?
Як ми бачимо, вторинний ринок коліс переважає над асортиментом нових товарів. Лише на OLX сегмент вживаних шин в понад 5,4 раза перевищує кількість пропозицій з продажу нових товарів. Тож цей фактор разом зі зниженням купівельної спроможності українців сприятиме зростанню популярності вторинного ринку.
Також хочу відзначити, що збільшення кількості онлайн-покупок торкнулося всіх ринків, і автотовари — не виняток. По-перше, продавцям зручно публікувати свої товари в Інтернеті. По-друге, вигідні пропозиції з розміщення разом зі зручними опціями доставки сприятимуть пожвавленню онлайн-торгівлі, адже це зручно як для продавців, так і для покупців. Останні мають гарантії у вигляді безкоштовної доставки та повернення, адже мають змогу замовити комплектуючі для авто, оглянути їх на місці та повернути, якщо якість чи стан виявилися незадовільними.
Підготував Віктор Нобіуз,
керівник відділу Бізнес Аналітики (Україна та Центральна Азія)