ЛАЗ 360 – один з перших низькопідлогових автобусів у світі (Фото)

Уже наприкінці 60-х років львівські конструктори приступили над розробкою моделі автобуса з низькою підлогою. Так з’явився “ЛАЗ-360” (“ЛАЗ-360ЕМ2”), де цифра «360» як раз позначає висоту підлоги автобуса. Низькопідлогова конструкція транспорту для тих часів була справжнім проривом не тільки на теренах СРСР, але й для світової практики автобусобудування.

Перша версія автобуса ЛАЗ-360ЕМ була виконана з електричною трансмісією – головний двигун приводив у дію електрогенератор, який у свою чергу живив електромотори на задніх колесах. Завдяки цьому вдалося відмовитися від механічної трансмісії та забезпечити транспортному засобу низький рівень підлоги по всьому салону. Довжина автобуса, який спочатку був спроєктований чотиривісним, становила 11 метрів.

Ще однією інженерною новинкою стала відсутність рами та несучий кузов автобусу, велика довжина якого змусила інженерів шукати рішення для забезпечення його жорсткості. Для цього кузов автобуса мав вигляд ферм залізничного мосту, а сам автобус отримав оригінальні трикутні вікна. Двигун автобуса потужністю в 170 кінських сил разом з електричним генератором розміщувався в передній частині автобуса. Два передніх мости були керовані, два задні – з приводами від електродвигунів.

Після подальшої розробки виявилося, що обрана чотиривісна схема автобуса з електричною трансмісією себе не виправдовує, тому конструктори створили двовісний варіант автобуса зі звичною механічною передачею та приводом на передні колеса. В автобусі також було реалізовано низьку підлогу майже по всій довжині автобуса. Низькопідлоговий автобус був спільною розробкою львівського конструкторського бюро і Центрального науково-дослідного автомобільного та автомоторного інституту. На жаль, випуск такої техніки в СРСР так і не був освоєний.

Джерело uprom.info

Не пропустіть