Чому не можна відразу запускати двигун авто після увімкнення запалювання

У мережі є чимало версій того, як правильно «пробуджувати» двигун автомобіля. Відразу після того, як на панелі приладів спалахне гірлянда сигнальних ламп або потрібно зачекати кілька секунд.

Для початку треба заглянути в інструкцію з експлуатації. Там чітко описано порядок запуску. Причому на старих машинах можна це робити миттєво, а ось на сучасніших, виробник наполегливо радить зачекати.

Справа в технічних особливостях тієї чи іншої конструкції. Нині в автомобілях багато електроніки. Тому відразу після того, як загоряються сигнальні лампи на «приладці», починається внутрішня діагностика бортових систем автомобіля.

Крім виявлення можливих несправностей, програма, прописана у пам’яті електронного блоку управління двигуном, збирає дані про температуру повітря. Останній показник важливий при підготовці паливо-повітряної суміші, особливо в холодну погоду. Якщо швидко завести автомобіль і поїхати, то система орієнтуватиметься на закладені в неї усереднені показники. Тобто процес згоряння пального протікатиме не ідеально і його залишки почнуть потрапляти в нейтралізатор. Чи треба говорити, що від цього його стільники заб’ються відкладеннями, що наблизить «смерть» дорогого вузла. Але це ще не все.

На початку руху якийсь час будуть відчуватися вібрації, а на холостих обертах двигун буде працювати нестабільно. Звичайно, поступово такі симптоми пройдуть, тому що автомобільні «мізки» зорієнтуються.

Тому якщо побачили, що після повороту ключа деякі лампи на приборці моргають, не варто запускати двигун. Дайте час, поки електроніка вибере оптимальний алгоритм сумішоутворення та «опитає» всі датчики.

Із дизелями схожа історія. Там стоять свічки розжарювання, що підвищують температуру повітря в камерах згоряння до робочих значень. Тому перед запуском такого агрегату обов’язково почекати кілька секунд, поки він не прогріє циліндри.

А ось на вживаних бензинових машинах, де електроніки мінімум, двигун заводять одразу.