Не секрет, що дросельний вузол автомобіля з часом вкривається брудом, і ці нечистоти треба видаляти. У мережі багато розповідей про те, як виконувати цю процедуру. Ось тільки результат не завжди тішить. А іноді навіть дуже засмучує. Чому так відбувається – читайте далі.
Як правило, автовласник, начитавшись на форумах порад «експертів»», раптом згадує, що на найважливіший механізм ніколи не звертав увагу. Навіть профілактики не робив. А за багато років там справді зібралося чимало бруду: як усередині, так і на корпусі. Купивши засіб «очисник карбюратора», автовласник береться до роботи. Знімає повітропровід та видаляє забруднення. Заслінка блищить як нова.
Задоволений собою він збирає все у зворотній послідовності, заводить двигун і отримує сюрприз. Оберти холостого ходу раптом починають плавати, або відхиляються від норми. Тобто вони або надто низькі, або навпаки високі.
Як не дивно, річ саме у бруді. Будучи постійно рухомою, заслінка проточує невеликі зазори в корпусі дроселя на траєкторії свого переміщення. Дається взнаки і дрібний абразив, який не може утримати повітряний фільтр. Ось, до речі, одна з причин, чому на цьому фільтрі не можна заощаджувати. Навіть якщо він коштує пристойних грошей.
Нечистоти ущільнюють щілини, і компенсують знос металу. Двигун працює рівно і без перебоїв. Коли ж проводять чистку, вироблення на корпусі та лопатці дроселя оголюється. Через неї починає надходити зайве повітря, яке і викликає нерівну роботу двигуна.
Якщо заслінка електронна, іноді допомагає її адаптація, яку проводять у сервісі з використанням спеціального обладнання. В іншому випадку можна «погратися» з регулюванням обмежувального гвинта цієї самої заслінки. Але краще, щоб операцію робив фахівець. Інакше проблему можна лише посилити. Ну а в найгіршому випадку вузол доведеться замінити у зборі, що досить дорого.
Інакше кажучи, якщо електроніка не видає помилок по дросельному вузлу, а двигун працює без перебоїв, не треба займатися самодіяльністю.