На українському ринку завжди було чимало бензину сумнівної якості. Як правило, його реалізують по значно дешевших цінах.
Найчастіше шахраї підробляють «дев’яносто п’ятий» шляхом додавання до дешевої паливної основи хімічних добавок. Для підвищення октанового числа застосовують ароматичні вуглеводні, фероцен, N-метиланілін (ММА) або метилтритбутиловий ефір (МТБЕ), а також нафталін та ацетон без дотримання концентрацій, нормативів, пропорцій та технологій. У результаті далеко не завжди вдається вивести октанове число на рівень А-95. Контрафакт у найкращому разі дотягує до А-91. Тому використовувати таке паливо у сучасних автомобілях небезпечно.
Достовірно визначити октанове число можна лише у лабораторії на спеціальному стенді, що фіксує момент настання детонацій. Жодних портативних приладів для визначення якості пального наразі не існує. Проте є три правила, якими користуються професійні хіміки. З їхньою допомогою можна, як мінімум, запідозрити «палене» пальне та відмовитися від заправки.
Запах
Різні хімічні добавки мають свій запах і колір, а отже якісне паливо та «бодяга» пахнуть не однаково. Для оцінки запаху необхідний стандарт, яким не завадить запастися заздалегідь. Тому візьміть пробу якісного бензину з перевіреної заправки, налийте в дрібну скляну баночку та возіть із собою у міцній тарі. У процесі експерименту хлюпніть досліджуваний бензин із каністри в металеву миску і спрямуйте пари до носа. Тільки не захоплюйтесь, щоб не отруїтися. Будь-яке відхилення від зразка вважається підозрілим.
Колір
Колір бензину також має значення. Як показує практика, контрафактне пальне темніше. Для досліду потрібно налити трохи бензину у скляну прозору пляшку та порівняти з еталоном. Якщо колір відрізняється, варто задуматися.
Двигун, як дослідний стенд
У третьому випадку сама автівка перетворюється на дослідницький стенд. Якщо після заправки змінився звук роботи силового агрегата, то чекай на лихо. Особливо небезпечно, коли двигун дзвенить під навантаженням, а автомобіль втрачає динаміку. Тиснеш на педаль, а машина не їде, трясеться. Тут має місце детонація. Вона викликає зростання температури, а там недалеко і до задирів, і до оплавлення поршнів.
Загалом, якщо після заправки автомобіль перестав нормально їхати, то сумнівів бути не може — в баку «бодяга».