Експерти розповіли, чому білий нагар на свічках запалювання небезпечніший за чорний
Раніше свічка запалювання була чи не єдиним інформатором, який повідомляє автовласнику про стан двигуна. Викрутив, подивився, самостійно зробив висновки. Тепер все інакше: приїхав на СТО, заплатив, почекав, поїхав назад.
Щоб уберегти гаманець від зайвих витрат, потрібно самому освоїти деякі нескладні речі, повернувшись до основ — тих же свічок запалювання. Наприклад, що визнаєте про білий наліт? Він набагато небезпечніший за чорний, тому що сигналізує зазвичай про куди серйозніші «хвороби».
Перша і найнешкідливіша — проблема безпосередньо із запалюванням: іскра виникає надто рано чи надто пізно. Але в сучасних машинах таке зустрічається рідко, адже момент займання суворо відстежується системою датчиків. І якщо щось піде не так, то комп’ютер неодмінно сповістить помилкою на «приборці».
Друга можлива причина пов’язана з порушенням температурного режиму, в якому працює двигун: перегріви, робота у верхніх межах. Це загрожує задирами в циліндрах, прогоранням прокладки, клапанів і навіть поршнів. Як результат – капітальний ремонт. Перевірте рівень антифризу і уважніше стежте за стрілкою термометра.
Третій варіант – проблема з компресією, порушенням процесу згоряння суміші. У цьому випадку, окрім білого нагару на свічках, можна виявити падіння потужності двигуна. Якщо затягнути з ремонтом, нерівна робота двигуна спровокує неправильне навантаження на його деталі.