Експерти розповіли, чому білий нагар на свічках запалювання небезпечніший за чорний
![](https://mmr.net.ua/catalog/uploads/2023/10/White-spark-plug-tip.jpg.740x555_q85_box-96108853675_crop_detail_upscale.jpg)
Раніше свічка запалювання була чи не єдиним інформатором, який повідомляє автовласнику про стан двигуна. Викрутив, подивився, самостійно зробив висновки. Тепер все інакше: приїхав на СТО, заплатив, почекав, поїхав назад.
Щоб уберегти гаманець від зайвих витрат, потрібно самому освоїти деякі нескладні речі, повернувшись до основ — тих же свічок запалювання. Наприклад, що визнаєте про білий наліт? Він набагато небезпечніший за чорний, тому що сигналізує зазвичай про куди серйозніші «хвороби».
Перша і найнешкідливіша — проблема безпосередньо із запалюванням: іскра виникає надто рано чи надто пізно. Але в сучасних машинах таке зустрічається рідко, адже момент займання суворо відстежується системою датчиків. І якщо щось піде не так, то комп’ютер неодмінно сповістить помилкою на «приборці».
Друга можлива причина пов’язана з порушенням температурного режиму, в якому працює двигун: перегріви, робота у верхніх межах. Це загрожує задирами в циліндрах, прогоранням прокладки, клапанів і навіть поршнів. Як результат – капітальний ремонт. Перевірте рівень антифризу і уважніше стежте за стрілкою термометра.
Третій варіант – проблема з компресією, порушенням процесу згоряння суміші. У цьому випадку, окрім білого нагару на свічках, можна виявити падіння потужності двигуна. Якщо затягнути з ремонтом, нерівна робота двигуна спровокує неправильне навантаження на його деталі.