Глушити або не глушити? Котитися або їхати? Ці уже зовсім не шекспірівські питання мучать не одну світлу водійську голову. Хоча, більш актуальним цей матеріал буде для водіїв, що мають автомобілі з механічною коробкою передач. Оскільки на «автоматі» їхати накатом не вийде, пише avtovod.org.ua.
Ще з часів дитинства мені запам’яталося вираз «їзда накатом». А ось в чому його сенс стало зрозуміло пізніше, «коли ноги стали діставати до педалей».
Отже, давайте з’ясуємо: “їзда накатом” – це рух автомобіля на нейтральній швидкості.
Навіщо це потрібно? Тут варіантів декілька. Але, один з найбільш поширених – це економія бензину. Мовляв, якщо машина котиться сама по собі – зменшити швидкість невеликими, і автомобіль не буде споживати додаткове паливо. Начебто все зрозуміло.
А тепер давайте розберемося …
З урахуванням того, що карбюраторних автомобілів стає все менше і менше (автопром на місці не стоїть), то навряд чи їзда накатом допоможе вам економити бензин. У радянські і перебудовні часи їздити «накатом» водіїв змушувала недосконала конструкція двигунів старих машин. Сьогодні автомобілі стають все більш технологічно досконалими. Так, навіть інжекторні машини при русі на передачі по інерції, бензин споживають в мінімальних кількостях – для підтримки холостих обертів двигуна. Тому, куди ефективніше просто відпустити педаль газу, не вимикаючи передачу, в цьому випадку подача палива повністю припиняється, і автомобіль рухається за інерцією.
Не завжди допоможе зекономити і заглушений двигун. Так якщо ви стоїте в пробці менше 5 хвилин – глушити двигун марно, тому що занадто часті запуски мотора приведуть тільки до перевитрати, так як в момент старту буде потрібно не менше палива, ніж для 2-3 хвилинного простою, до того ж збільшиться навантаження на акумулятор.
Крім того, такий стиль їзди «накатом» вельми небезпечний. Адже по-суті, ви можете потрапити в некерований знос. А ось інтенсивне екстрене гальмування буде набагато ефективніше якщо ви гальмуєте на передачу – менше гальмівний шлях.