Як підготувати свій автомобіль до холодної осені?
Восени природа повільно засинає, готуючись до зими. Так і водіям необхідно знизити швидкість і бути уважнішими на дорогах. Красиві червоно-жовті листочки на дорозі можуть приховувати під собою масу неприємностей: приховувати яму, велику калюжу з-за чого машина може зіткнутися з ефектом аквапланування і іншими небезпеками. Крім цього, мокрі листя істотно збільшують гальмівний шлях. І це тільки мала частина того, що може чекати автомобілістів на дорогах восени. Міжсезоння – кепське як для машини, так і для водія час року, пише kremen.today.
Абсолютно всім водіям відомо, що автомобіль потребує підготовки до зими, а чи відноситься це до осені? Для того щоб продовжити експлуатацію вашої машини і убезпечити власне життя, необхідно перед початком сезону дощів провести ряд простих маніпуляцій.
Та як в умовах осені, втім, як і зими, перший критерій, який турбує більшість з нас – це безпека, то для її забезпечення необхідно упевнитися в належному технічному стані автомобіля. Для початку, зверніть увагу на стан гуми на колесах. Якщо вона вже стерта до межі, необхідно якомога швидше зняти і поставити нову. Проблема в тому, що в осінній час зростає кількість опадів і по вологій дорозі використовуватися стерті колеса вкрай не безпечно. Великий ризик втратити керування, потрапити в занос, або злетіти на узбіччя. Тому, оцініть реальну ступінь зношеності гуми і визначте, чи вона зможе забезпечити стійкість на вологому покритті.
В дощ зменшується зчеплення коліс з дорогою, а тому дуже важливо ще до початку дощового сезону перевірити стан гуми. На лисих покришках більше ймовірність зіткнутися з акваплануванням (на високих швидкостях вода не встигає йти з-під протекторів і виходить ефект «спливаючих» над поверхнею калюжі коліс).
Для оцінки стану протектора потрібно лінійка. За технічним регламентом залишкова висота протектора повинна налічувати мінімум 1,6 міліметра.
Міняти гуму потрібно на СТО, де проведуть і балансування шин. І на додаток нагадаємо, якщо рано вранці трава під ногами хрустить від інею, а середньодобова температура нижче 7°C, то пора «перевзувати» авто в зимову гуму.
Наступний етап – це перевірка всіх освітлювальних приладів, щіток склоочисника. Так як восени темніє рано, не виключено, що вам часто доведеться їздити на машині вже з увімкненими світловими приладами. Тому переконайтеся, що всі справні лампи, які світять яскраво і забезпечують вас достатнім рівнем видимості. Якщо до приладів освітлення претензій немає, перевірте працездатність двірників. При необхідності, замініть щітки, так як в сильний дощ вони просто не будуть справлятися.
Слід пам’ятати, що при їзді поза насаленим пунктом, потрібно вмикати ближнє світло фар. Це правило діє в Україні кожного року з 1 жовтня по 1 травня.
Досвідчені водії знають, що лобове скло автомобіля і бічні скла постійно покриваються росою, запотівають.
Лікується така біда дуже просто – купуйте спеціальний спрей–антизапотівач і нанесіть на внутрішню поверхню скла. Спрей тримається менше, ніж рідина для ручного нанесення, але з ним не потрібно возитися.
У часи, коли не існувало навіть такого поняття, як спрей–антизапотівач, водії обходилися саморобним «антизапотівателем», який готували з однієї частини насиченого розчину повареної солі і двох частин гліцерину. Випробувано – дідівський метод працює не гірше, користуйтеся на здоров’я.
Що слід знати і застосовувати в вологу погоду?
Ні в якому разі не економте на «двірниках», зробіть профілактичну заміну з початком осені, причому вибирайте моделі дорожче, так як дешеві можуть подряпати скло. Якщо недавно міняли – купіть і покладіть в «бардачок» про запас – вони швидко зношуються і зайвими не будуть
У дощову погоду, при дрібних осадках добре допомагає засіб «антидощ». Краплі просто зісковзують з лобового скла, не залишаючи слідів, і «двірники» можна не включати аж до сильної зливи. «Антидощ» діє протягом двох-трьох годин, а засіб, що наноситься вручну за допомогою губки – до 6-8 годин. Існують і більш дорогі засоби, ціна яких приблизно в п’ять разів вище, ніж у звичайних. Однак, однією обробки вистачає на термін близько 8-10 місяців. При швидкості руху 60 км/год, виникає ефект «самоочищення» від поверхні води і забруднень так, що відпадає необхідність користуватися щітками склоочисника. Під час дощу або снігу, скло «миє сама себе», так як скачуються краплі води під впливом зустрічного повітряного потоку, збирають і видаляють забруднення.
«Антидощем» необхідно обробити і розсіювачі фар. Той же ефект – рідше доведеться зупинятися і протирати ганчіркою, так як бруд зісковзує разом з водою.
Слід перевірити герметичність стиків вітрового скла. Наприклад, полийте сильним струменем води на місця вклейки і перевірте, чи немає течі.
Обов’язково огляньте гумові ущільнювачі «двері-кузов» і «скло-двері». Перші перевірте на пошкодження. Другі – на щільне прилягання до скла, інакше потрапляє мокрий пісок швидко подряпає скло при опусканні-підніманні.
Автомобіль восени з-за високого відсотка вологи і відносно теплого повітря сильно піддається корозії. Згадайте, чи не було на вашому авто іржі, оголеного металу, адже за осінь метал може швидко згнити. Перевірте, в якому стані знаходиться днище, при необхідності краще провести антикорозійну обробку.
В першу чергу слід обробити кузов спеціальними антикорозійними засобами, причому зробити це краще ще до формування перших вогнищ іржі. Особливу увагу приділяємо закритих порожнинах кузова, так як вони дуже погано провітрюються, в них часто потрапляє пил, а остання відмінно вбирає вологу.
Фахівці кажуть, що лакофарбове покриття автомобіля в осінній період піддається впливу так званого «секущего» потоку повітря, куди входять частинки бруду і піску. До того ж від частого миття на машині з’являється безліч мікроскопічних подряпин.
Щоб допомогти кузову, можна скористатися спеціальними шампунями, мастиками і поліролями, які на поверхні створять захисну плівку. Якщо ви їздите на автомийку, то віддайте перевагу високому тиску, але якщо тільки машина не була пофарбована і зашпаклевана. Якщо на кузові є глибокі подряпини та сколи, то їх рекомендується підфарбувати.
Не забудьте упевнитися в справності основних вузлів, що відповідають за безпеку – стан гальмівної системи. Для цього, перевірте знос колодок, стан гальмівних шлангів, а також реакцію автомобіля на натискання педалі гальма.
Не слід забувати й про користь від кондиціонера в прохолодну й вогку осінню погоду. Крім того, що кондиціонер охолоджує салон, він ще і осушує повітря в ньому, що перешкоджає запотіванню скла. Ну а з нагрівником все ясно: якщо піч гріє не дуже добре, то задоволення від водіння сумнівне.
Опалювач бере тепло від двигуна, а тому перевіряти його слід грунтовно прогрітому двигуні. Виставите регулятор на максимум – тепло має почати діяти миттєво. Якщо цього не сталося, то ймовірно, засмітився радіатор отопітеля. А у автомобіля з клімат-контролем причиною цього може бути несправний датчик температури.
Перевірте, чи у всіх напрямках надходить повітря: направте його в ноги, на скло або в обличчя. Якщо в якомусь напрямку тепле повітря не дме, то перевірте заслінки – їх могло заклинити, а у машини з «кліматом» це знову ж таки може бути пов’язано з вийшли з ладу блоком управління або датчиком кліматичної системи.
Ремонтувати опалювач досить складно, тому автовласникам краще звернутися за допомогою на СТО.
Осіння підготовка автомобіля включає в себе перевірку справності всіх важливих механізмів машини, усунення наявних навіть легких несправностей, а також зміну свого стилю їзди. При дотриманні всіх правил, вам буде комфортно пересуватися на автомобілі в будь-яку погоду, в будь-який час року, а головне – бути в повній безпеці.