Перший сніг: як їздити, щоб уберегти себе і авто

Випав перший сніг – саме час згадати правила безпечного водіння. І терміново поставити зимову гуму, якщо ви все ще їздите на літній, пише autonews.com.ua

У житті автомобіліста ось-ось настане дуже складний для їзди зимовий період. Але, крім машини, потрібно адаптувати до зими і свій стиль водіння: навіть невелика помилка, яка ніяк не позначалася на безпеці їзди влітку, зараз може привести до ДТП. Ми дізналися, як автомобілістам підготувати себе до «зимівлі».

Влітку водії могли дозволити собі злегка поганяти, різко стартуючи з місця, проїжджаючи на швидкості перехрестя, жваво маневруючи між рядами і обганяючи тихоходи з виїздом на зустрічну смугу. Взимку будь-яка з небезпечних дій може привести до аварії зі смертельними наслідками. Так як відразу перебудуватися на спокійну їзду неможливо, перший снігопад з ожеледицею навіть охрестили Днем бляхаря (так називають майстрів з рихтування кузова, роботи у яких відразу стає дуже багато). Так що треба їздити тихіше.

Пріоритети. Дії водія за кермом повинні бути спрямовані в першу чергу на прогнозування потенційно небезпечних ситуацій і попередження втрати керованості автомобілем. Наприклад, швидкість і дистанція вибираються з урахуванням того, що гальмівний шлях виріс, як мінімум на третину. Причому, не тільки у вас, але і в оточуючих автомобілів. Крім того, потрібно бути психологічно готовим до того, що в будь-який момент машину може почати крутити (на 180-360-720 градусів) і при виникненні заносу знати, що робити.

Увага на кермо. Поради з контраварійного водіння не приносять користі в тому випадку, якщо в автошколі водієві закріпили невірні навички роботи з кермом. Перш за все, потрібно звернути увагу на посадку: спина повинна щільно прилягати до спинки сидіння, кисті перебувати у верхньому секторі кермового колеса (якщо уявити собі циферблат, то в положенні 9 годині 15 хвилин), трохи зігнуті ліктях. Тепер спробуйте підняти передні колеса (наприклад, за допомогою двох домкратів) і перевірити, з якою швидкістю у вас виходить зробити 5 циклів руління від упору до упору. Автоспортсмени укладаються в 8-9 секунд. Достатнім для того, щоб вийти із замету, є результат в 13-14 секунд. Якщо більше, то краще потренуватися – 2-2,5 години для закріплення навички цілком достатньо.

І на гальма. В основі безпечного водіння головне – грамотне гальмування. Будь-яка помилка може призвести до обертання, заносу або перекидання автомобіля. Важливо розуміти, що в той момент, коли ви натиснули на педаль гальма, передні колеса автомобіля перевантажуються, а задні колеса, навпаки, недовантажути, автомобіль як би куняє. Якщо натиснути на педаль гальма під час повороту, може виникнути занос задніх коліс (їх як би злегка відірве від землі) – і машина втратить управління. Якщо влітку ця помилка була критична лише на високій швидкості, то на мокрій дорозі досить натиснути на гальмо і при 30 км / год – часто машину несе при виїзді з-за повороту.