Прогрівати мотор або відразу їхати: до чого призводять зимові помилки автомобілістів
У водіїв немає єдиної думки про те, чи потрібно взимку прогрівати машину перед тим, як поїхати. Одним ніколи, іншим шкода палити бензин, пише autonews.com.ua.
Власник 6-річного автомобіля Mitsubishi Lancer впевнений, що прогрівати мотор краще на ходу.
Наіль Порошин: «Я вже проїхав півміста, а мужики там на стоянці курять і гріються. А яка різниця, що вони гріються, що я їду. Ніякої абсолютно!»
І представники багатьох автоконцернів пропонують не “диміти” під вікнами сусідів.
Олег Чумаков, керівник відділу технічної підтримки представництва автоконцерну: «Двигун прогрівається швидше під навантаженням, а не на холостому ходу. Ми рекомендуємо починати рух саме в плавному темпі, а не в звичайному».
У багатьох посібниках з експлуатації автомобіля написано: прогрійте на холостому ходу. Але скільки і як – не сказано. Є три варіанти. Перший: гріти на холостому ходу до повного прогріву. Другий: гріти 5 хвилин, поки чистиш сніг. Третій: заводити і їхати відразу.
Робота без змащення вбиває двигун, а при 20-градусному морозі навіть нове масло з в’язкістю 10W 40 перетворюється в кисіль. У машині, яка мерзла 5 годин, після 9 хвилин роботи на холостих антифриз прогрівся, включилася грубка, обороти знизилися до штатних через 15 хвилин. На прогрів витрачено 300 мілілітрів бензину.
Якщо дати попрацювати двигуну на холостих 5 хвилин і поїхати на швидкості до 40 кілометрів на годину, до робочої температури двигун прогріється за 11 хвилин і спалить майже літр бензину, а це втричі більше, ніж на холостих.
Якщо рушити, не прогріваючи, тільки через 7 хвилин включиться обдув салону, повністю двигун прогріється через 10 хвилин, але витрата до прогріву в русі виросте до півтора літри. Це в 5 разів більше, ніж на холостих.