Ці помилки автомобілістів «вбивають» варіатор

До нього потрібен особливий підхід в експлуатації.

Для багатьох водіїв, далеких від техніки, коробки передач діляться тільки на два види – автоматичні і механічні.

Але серед так званих автоматичних коробок, які самостійно перемикають передачі, розрізняються ще кілька видів агрегатів, і один з них – безступінчатий варіатор. У зв’язку з його технічними особливостями до нього потрібен особливий підхід в експлуатації.

Найчастіше варіатори зустрічаються на японських автомобілях, і нерідко їх можна бачити на «китайцях». На відміну від класичних «автоматів» з гідротрансформатором, де перемикання швидкостей здійснюється за рахунок шестерень, безступінчатий варіатор міняє обертів двигуна за рахунок спеціальних конусоподібних шківів, пов’язаних між собою ремінною передачею. Щоб довше працював такий агрегат, слід не тільки робити регулярну діагностику, а й знати деякі нюанси його експлуатації.

Різкий розгін

Як це не дивно для сучасного авто, але варіатор вразливий перед агресивним прискоренням зі старту, що практикує величезна кількість наших співвітчизників. Якщо регулярно «вистрілювати» зі світлофора, притискаючи педаль газу до упору в підлогу, безступінчатої коробки вистачить ненадовго, оскільки через тертя площин робочих елементів на шківах утворюються задираки. Так що агресивний рух на авто з варіатором загрожує передчасним дорогим ремонтом.

Високі навантаження на бездоріжжі

З обережністю слід рухатися на машинах з варіатором по рельєфній місцевості. Через підвищену навантаження на безступінчату коробку при підйомі в гору, а також при частих і тривалих пробуксовках шківи і ремінь всередині неї можуть надмірно нагрітися. При високих температурах дуже просто пошкодити поверхню шківа, що буде негативно позначатися на роботі варіатора. Щоб уникнути перегріву, необхідно стежити за рівнем масла всередині агрегату. Навіть маленька недостача робочої рідини несприятливо позначається на роботі коробки.

Неправильне буксирування

Через ризик перегріву варіатор примхливий до будь-яких зайвих навантаженнь, особливо якщо мова йде про буксирування іншої машини або вантажного причепа. У свою чергу сам автомобіль з безступінчатою коробкою допускається буксирувати виключно при працюючому моторі. У разі, коли він не заводиться, доведеться використовувати евакуатор. Причому машину слід занурити на платформу обома колесами. Якщо такої можливості немає, то привідна вісь повинна знаходиться в спокої. У зворотному випадку варіатор вийде з ладу.