Ikarus 280 – та сама популярна в нас “гармошка”
Ikarus 280, зчленований варіант Ikarus двохсотої серії був широко поширений у країнах СРСР. Щодо технічної частини автобус Ikarus 280 був практично повністю ідентичний короткому Ikarus 260.
Двісті восьмидесятий став наступником сто восьмидесятої моделі і протягом декількох десятиліть залишався єдиним в СРСР зчленованим автобусом. Ikarus-280 оснащувався потужним, економічним двигуном, і він з легкістю долав міські підйоми, на відміну від вітчизняних ЛАЗів і ЛіАЗ. Старожили автобусних парків досі вважають Ikarus 280 найвдалішим міським автобусом.
Наприкінці 80-х в Радянський союз стали поставляти модернізовані автобуси 283-ї моделі. Вони були довші попередників, провідною тепер була задня вісь, що робило автобус менш маневреним. До кінця 90-х робилися спроби поставки в країни СНД нову чотирьохсоту серію зчленованих автобусів Ikarus, але все ж в строю залишалося більшість двісті восьмидесятих моделей.
Варто відзначити, що разом з 260- і 280-ми автобусами Ikarus до нас з Угорщини прийшла культура сервісу автобусів. Разом з технікою в автопарки надходили комплекти спеціального інструменту, призначеного для всього комплексу робіт над автобусами марки Ikarus. Для навчання персоналу передавалося велика кількість ремонтної документації зі схемами і барвистими плакатами. Крім того, на базі окремих автобаз та училищ були сформовані навчальні класи, оснащені стендами з вузлами автобусів Ikarus для докладного вивчення конструкції.
Наприкінці 90-х білоруським МАЗом був освоєний випуск зчленованих автобусів МАЗ-105, що були покликані забезпечити зчленованими автобусами ринок Білорусі та інших країн СНД.