Дослідні легкові автомобілі АЗЛК серії 3-5
Автомобіль був створений в 1972-му році конструкторами Московського автомобільного заводу малолітражних автомобілів імені Ленінського Комсомолу в рамках роботи над перспективною продукцією заводу (в силу ряду причин, до серійного виробництва дані роботи так і не довели), пише fishki.net.
Москвич 3-5-5
Цей проект представлявся як модернізація попередніх проектів серії 3-5. Став прототипом для автомобіля “Москвич-2140”, який попередньо зменшили на 200 міліметрів
Автомобіль в цілому був в тих же габаритах, що і “3-5-2”, але дизайн був абсолютно новим, більш гармонійним і сучасним. При цьому в образі автомобіля були присутні легко впізнавані “моськвичовські” риси, що позначають спадкоємність поколінь – ребро жорсткості на боковині, форма передніх крил, оформлення панелі задка, фари (серійні від “Москвича-412”) і картата решітка радіатора. Салон був успадкований в цілому від попереднього прототипу ( “3-5-2”). Автомобіль був пофарбований в сріблястий металік.
Виготовлений був в двох примірниках. Зберігся лише один. Він знаходиться в музеї Михайла Красінца в жалюгідному стані, без двигуна, КПП, з нерідними деталями і згнилі кузовом.
Москвич 3-5-6
Останній і найвідоміший з усіх “Москвичів” серії 3-5. Був представлений як подальший розвиток “Москвича-3-5-5”. Виготовлений в єдиному екземплярі. Нині зберігається під опікою музею ретро-автомобілів на Рогожському валу. Стан хороший, машина здатна пересуватися самостійно. Був забезпечений автоматичною коробкою передач компанії Borg-Warner, мав двигун об’ємом 1,8 л. з двома карбюраторами Zenith (потужність двигуна становила 103 к.с.).
Незважаючи на всі зусилля, витрачені на розробку, жоден із прототипів не пішов в серійне виробництво, хоча модель для тих років була визнана передовою. Причиною послужила кадрова плутанина в керівництві заводу. У 1975 році були розпочаті роботи над новою серією – «С». Деякі напрацювання серії 3-5 пізніше будуть використані на автомобілях АЗЛК і ІЖ, а з усіх прототипів до наших днів доживе лише два – 3-5-5 і 3-5-6.
Автомобілі серії 3-5, за умови їх постановки у виробництво в встановлені спочатку терміни, в цілому відповідали б закордонним аналогам і стали б гідним продовженням модельного ряду «Москвичів» сімдесятих років.
Однак вихід на пенсію головного конструктора Андронова і проведена його «кадрова чехарда» в керівництві заводом, а також в цілому негативне ставлення до автомобілів цієї серії, що склалося в галузевому міністерстві, не дозволили налагодити серійний випуск ні в установлені строки, ні пізніше.
До того ж, за час робіт над серією, світовий автопром пішов далеко вперед, «машини виходили грубими, застарілими», тому в 1975 році було розпочато роботу над принципово новою серією перспективних «Москвичів», найменування яких почалися з одиниці, як символ відмови від наступності з серією «3-5» і іншими попередниками.