Чи впровадять в Україні стандарт Євро-7 для автомобілів

Тривають переговори й дискусії щодо Євро-7. Відомо, що окрім зменшення допусків на вміст шкідливих речовин у відпрацьованих газах, буде розширено діапазон вимог для випробувань автотранспорту, з максимальним наближенням їх до реальних (а не лабораторних) умов експлуатації.

Нові норми мають врегулювати допустимі викиди твердих частинок з гальмівних механізмів та мікропластику з шин. Торкнеться стандарт й акумуляторів для автотранспорту, щодо їхнього мінімального ресурсу. Тобто, фактично вперше екологічні норми зачеплять й електротранспорт. Загалом пропонується збільшити удвічі (відносно Євро-6) ресурс, протягом якого транспортний засіб має відповідати вимогам без значних відхилень — до 200 тис. км пробігу або до 10 років експлуатації, що наступить раніше.

Щодо українського авторинку, зараз для першої реєстрації вантажівок, автобусів та нових легковиків потрібно, аби вони відповідали стандарту не нижче Євро-5. Для легкових авто з пробігом достатньо Євро-2. Наступна зміна цих вимог передбачена у законодавстві на 1 січня 2025 року, коли для тих ТЗ, які зараз підпадають під мінімальну вимогу Євро-5, буде запроваджено екостандарт Євро-6.

Поки щодо Євро-7 лише тривають дискусії, в українське законодавство ці вимоги бути включені не могли. Однак так чи інакше, після їхнього запровадження в Європейському Союзі, вони торкнуться й нашого ринку — спершу нових автомобілів, крім виробників, які погодяться випускати окремі партії машин з «старим» стандартом, проте як показує практика, таких обмаль. А згодом це зачепить і вторинний ринок. Наскільки врешті нові норми вплинуть на ціни на автомобілі можна буде прогнозувати згодом, коли відбудуться усі погодження, будуть оприлюднені фінальні тексти усіх документів, й автовиробники зроблять свої заяви з цього питання. Хоч вже зрозуміло, що будь-яке ускладнення конструкції завжди призводило лише до її подорожчання, чого, ймовірно, слід очікувати й від нового Євро-7.

Джерело Інститут досліджень авторинку

Не пропустіть