Топ-6 нових машин для конвертації у повноцінний «дім на колесах»

Світ «будинків на колесах» досить різноманітний. Для вельми специфічної публіки існують велетні на базі здоровенних вантажівок, з гаражем на першому поверсі під компактний спорткар чи мотоцикл. Ціна таких сягає 400-500 тисяч євро. Також бувають «моторхоуми», де кузов з композитних матеріалів, виготовлений незалежною фірмою, повністю або частково монтується на шасі від повнорозмірних фургонів. А дехто задовольняється «караванами», тобто причепом з тих же таки композитів, якого зазвичай тягнуть простою машиною. Всі ці категорії доволі стійко асоціюються з «пенсіонерськими», бо ні виглядом, ні задумкою не спонукають до активного відпочинку.

Втім, ми в MMR.net.ua сьогодні вирішили поговорити про інший вид RV (recreation vehicle) – про «кемпервени». Це ті «будинки на колесах», які створені на основі повнорозмірних суцільнометалевих фургонів, з цілковитим збереженням усієї заводської структури кузова. Такі користуються чималою популярністю серед забезпечених молодих людей, які прагнуть подорожувати світом на повну. Шість моделей авто для конвертації в RV ми підібрали нижче.

Iveco Daily & Daily 4×4

Найособливіший представник сегменту повнорозмірних панельних венів, Івеко Дейлі, має чим похвалитися. Репутація дуже надійної машини не в останню чергу була здобута завдяки шасі, адже Дейлі – єдиний фургон цього класу, в основі якого лежить просторова рама, а не несучий кузов. Це породжує впевненість у довговічності вашого «будинку на колесах», що він прослужить не один рік і проїде без поломок не одну сотню тисяч кілометрів.

Не гіршим чином себе зарекомендували двигуни Дейлі. Тут ми можемо порадити два варіанти: або 4-циліндровий агрегат об’ємом 2.3 (156 к.с.), або топовий 3.0-літровий мотор з віддачею в 211 к.с. Ми вказали максимально потужні модифікації обох двигунів. Варто зазначити, що навіть 156-сильний Дейлі задовільнить динамічні потреби кожного, що вже казати про фурію на 211 к.с., це найпотужніший автомобіль у класі. Коробка передач для топ-версії винятково автоматична, 8-ступенева Hi-Matic. Інші можна взяти і з 6-ступеневою «механікою». Для конвертації у «дім на колесах» ми рекомендуємо вибрати конфігурацію L4H3. Це вже дуже довга машина, а протяжність версії L5 просто виходить за всякі межі – незручностей з нею буде більше, ніж сенсу. Привід – задній або хардкорний 4х4 з трьома «блокуваннями» і «роздаткою».

FIAT Ducato

З метою переобладнати ФІАТ Дукато у шикарний «дім на колесах», краще за все буде вибрати найбільшу його конфігурацію – тобто L4H3. Козирі цього фургона усім відомі – надійна довершена техніка, зручний вантажний відсік з максимально прямими стінками і раціональна цінова політика. Завдяки цьому Дукато є найпродаванішим повнорозмірним панельним веном в Європі. Недавній фейсліфтинг приніс цій моделі комплекс передового оснащення з безпеки, а також новий затишний салон.

Рекомендований нами агрегат – дизель 2.3 Multijet на 180 к.с. Кого цікавить АКПП, тому прийдеться «спуститися» до 140-сильної модифікації. Привід безальтернативно передній. Для більш спокійного круїзу «будинком на колесах» пересічною місцевістю, ФІАТ Дукато можна оснастити системою контролю тяги, тоді як система стабілізації автоматично підлаштовується відповідно до розподілу навантаження по осях вашого кемпервену.

Ford Transit

Форд Транзіт останнього покоління вже зазнав планового оновлення. Німецький підрозділ американської компанії, дітищем якого і є даний фургон, не нехтує оснащувати комерційну техніку останніми технологіями. Так, опціонально впровадили систему супутникової навігації SYNC3 із голосовим керуванням, старіші «дизелі» TDCi замінили на нові мотори EcoBlue, як опцію додали 10-ступеневу автоматичну КПП… Шик! Щоправда, остання не доступна для Транзіта з максимально великим кузовом L4H3 – тут лише 6-ступенева «механіка», яка передає тягу на задні колеса. Можна вибрати модифікацію зі всіма ведучими колесами, якщо є потреба. У будь-якому випадку «дім на колесах» на базі Форда вийде першокласний.

Повертаючись до двигуна, слід сказати, що найпотужніший 2.0-літровий дизель видає 170 к.с. і оснащується системою «мікро гібриду». Останнє значить, що мотор Транзіта використовує інтегрований стартер-генератор для відновлення енергії під час руху автомобіля накатом і накопичує її в додатковій 48-вольтній літій-іонній батареї. Потім ця енергія використовується для «розкручування» двигуна на малих обертах, економлячи паливо .

Volkswagen Crafter

Із Фольксвагеном Крафтером взагалі склалася особлива історія. Справа у тому, що фірма Фольксваген виготовляє повноцінний «дім на колесах» самотужки, і його назва – Grand California, за аналогією до знаменитого кемпервена California, який створений на базі Т6.1. А от «Гранд Каліфорнія», відповідно, побудована на основі того ж таки Крафтера. Більш раціональна її модифікація, Grand California 680, використовує об’ємну конфігурацію L4H4, оснащується виключно двигуном 2.0 TDI (177 к.с.) і автоматичною трансмісією з передніми ведучими колесами. Інтер’єр вас зустріне еталонним рівнем якості оздоблення, продуманості компоновки і механізмів, що не дивно – адже цей «дім на колесах» повністю виготовляється маркою Volkswagen, що називається, «заводський».

Коли ж хочеться самому вирішити, як і що буде у вашому «будинку на колесах», тоді за традицією беремо фургон Крафтер і віддаємо його в спеціалізоване ательє. У такому разі можемо замовити максимально довгу версію L5H4 і вибрати тип приводу: передній, задній (на «спарці») або взагалі повний. Двигун аналогічний, але альтернативою до «автомату» буде 6-ступенева «механіка.

Renault Master

Немає нічого кращого за здоровенний «дім на колесах» на основі Рено Мастер. Ми однозначно наполягаємо на максимальній конфігурації L4H3 з 2.3-літровим DCI потужністю 165 к.с. Така версія доступна тільки з механічною 6-ступеневою КПП і заднім приводом. Опціонально для Мастера можна буде замовити блокування заднього диференціалу, що неабияк може стати у нагоді під час чергової вилазки на природу на такому масивному апараті. Що робить повнорозмірний фургон від Рено таким популярним? Його багатий список опцій, продуманість, надійність і справедлива ціна. Перелік якостей для вашого «дому на колесах» краще нікуди.

Цікаво, що це єдина модель Рено, яку можна придбати одночасно під двома торговими марками: як, власне, Renault так і як Renault Trucks, тобто як модель вантажного підрозділу, що належить гіганту Volvo Trucks. Втім, технічно вони відрізняються хіба що наявністю характерних червоних значків на дверях Renault Trucks Master і їх відсутністю у звичайного Мастера.

Mercedes-Benz Sprinter

Мерседес-Бенц Спрінтер стабільно користується особливим авторитетом у класі повнорозмінрих панельних венів. Все-таки, Мерседес це Мерседес. Так, інновації не оминули і комерційний сегмент: до ваших послуг найновіший комплект систем безпеки з такими функціями як моніторинг сліпих зон, адаптивний круїз-контроль і утримання в смузі руху. Будьте певні, ваш «дім на колесах» з трипроменевою зіркою на носі зможе багато від чого захистити вас у дорозі.

Зрозуміло, що Спрінтер має безліч варіацій, з переднім, заднім чи повним приводом. Проте наша рекомендація – «передмаксимальна» версія Long, тобто конфігурація L3H3. Варіант Extralong має вже надто довжелезний задній звіс, тому L4 у випадку Спрінтера однозначно перебор. Щодо силової установки, скажемо таке: Мерседес-Бенц пропонує для Спрінтера шикарний 3.0-літровий CDI V6 потужністю 190 к.с. Його ви можете придбати в задньо- або повнопривідному виконанні, з механічною або автоматичною КПП на вибір.