Топ-10 найдорожчих авто, коли-небудь проданих на аукціонах
Класичні автомобілі є однією з найбільш затребуваних покупок серед надбагатих людей світу. Ці машини не тільки красиві на вигляд і захоплюючі в керуванні, вони також можуть бути надійними фінансовими інвестиціями, оскільки їх цінність з часом має тенденцію зростати. Саме через це найдорожчі автомобілі у світі, як правило, є найрідкіснішою та найбажанішою класикою. Коли моделі в цій шановній категорії виставляються на аукціон, гігантські суми готівки незмінно переходять з рук в руки.
Великих покупців приваблює не тільки зовнішній вигляд, оскільки автоспортивне походження також є загальною темою для автомобілів цього найвищого класу ринку. Історичні трекові та ралійні гоночні автомобілі тягнуть за собою одні з найбільших ставок, особливо якщо за ці роки вони завоювали кілька трофеїв.
Англійські журналісти з AutoExpress зібрали десятку найдорожчих автомобілів, які коли-небудь переходили на торги аукціонів. Ми в MMR.net.ua готові розповісти вам головні деталі далі в матеріалі.
-
Ferrari 275 GTB/C Speciale
- Рік випуску авто: 1964;
- Аукціон: RM Sotheby’s, Монтерей, 2014 рік;
- Ціна: $26 400 000.
Цей Ferrari вартістю з садибу люкс-класу в центрі Рима навіть рідший, ніж легендарний 250 GTO. Це одна з лише трьох моделей Ferrari 275 GTB/C Speciale, виготовлених маркою з Маранелло наприкінці 1964 та на початку 1965 років для омологації нового гоночного автомобіля 275 GTB. Ferrari 275 GTB був розроблений і виготовлений, щоб кинути виклик Ford GT40 і Shelby Cobra Daytona в Ле-Мані в 1965 році. Це був перший Ferrari з незалежною задньою підвіскою та представляв еволюцію успішних автомобілів серії 250, до яких входив культовий 250 GTO.
Завдяки алюмінієвому кузову, легшому шасі та переналаштованому двигуну V12 (з додатковими 70 к.с.), встановленому нижче в автомобілі, щоб наблизити центр ваги до траси, 275 GTB/C Speciale був значно легшим і швидшим за стандартну дорожню модель 275 GTB. Цей конкретний 275 GTB/C Speciale ніколи не брав участі у змаганнях на трасі, але одна з інших машин посіла третє місце в загальному заліку Ле-Мана в 1965 році.
-
Ferrari 275 GTB/4*S NART Spider
- Рік випуску авто: 1967;
- Аукціон: RM Sotheby’s, Монтерей, 2013 рік;
- Ціна: $27 500 000.
Повністю відновлений Ferrari 275 GTB/4*S NART Spider є одним із десяти створених. Ми у mmr.net.ua аж ніяк не здивовані, що його продали за 16 мільйонів фунтів стерлінгів у 2013 році, чому сприяла детальна історія, яка включала появу зі Стівом МакКвіном у фільмі «Справа Томаса Крауна».
Версії NART Spider були дітищем імпортера автомобілів Луїджі Чінетті, який визнав бажання і попит на відкриті спортивні автомобілі на північноамериканському ринку. Він подав запит до Енцо Феррарі на серію кабріолетів 275 GTB, на задній частині яких був знайомий значок NART (Північноамериканська гоночна команда).
-
Ferrari 290 MM
- Рік випуску авто: 1956;
- Аукціон: RM Sotheby’s, Нью-Йорк, 2015 рік.
- Ціна: $28 050 000.
Цей заводський Ferrari 290 MM продали в Нью-Йорку, встановивши рекорди як найдорожчий автомобіль, проданий у 2015 році, найдорожчий автомобіль, проданий у Нью-Йорку, і найдорожчий автомобіль, який коли-небудь продавав RM Sotheby’s на той час. Він був побудований для Хуана Мануеля Фанхіо для участі в знаменитій гонці Mille Miglia 1956 року, після чого він зробив видатну кар’єру.
Це один із чотирьох у своєму роді, і на ньому брали участь у змаганнях такі зірки як Альфонсо де Портаго та Вольфганг фон Тріпс.
-
Mercedes-Benz W196
- Рік випуску авто: 1954;
- Аукціон: Bonhams, Festival of Speed, Гудвуд, 2013 рік;
- Ціна: $29 600 000.
Нарешті гегемонія моделей Ferrari була перервана ще однією легендарною маркою! Цим автомобілем – Mercedes-Benz W196 Grand Prix – керував п’ятиразовий чемпіон світу Формули-1 Хуан Мануель Фанхіо. Не дивно, що така історична прив’язка допомогла даному боліду з 1950-х досягти ставки 17,7 мільйона фунтів стерлінгів на фестивалі швидкості в Гудвуді в 2013 році.
За даними mmr.net.ua машину було продано в «автентичному вигляді», тобто в стані з видимими плямами та тонким шаром бруду, наче він щойно зійшов з доріжки. Ви платите всі ці гроші, а вони навіть не запускають їх на автомийку!
-
Ferrari 412P Berlinetta
- Рік випуску авто: 1967;
- Аукціон: Bonhams, the Quail, 2023 рік.
- Ціна: $30 255 000.
Ferrari 412P, безперечно, є одним із найкрасивіших гоночних автомобілів, які коли-небудь виїжджали на трасу, але учасник-переможець торгів, ставши останнім власником «0854», заплатив за значно більше, ніж просто зовнішній вигляд.
0854 позначає номер шасі та двигуна цього конкретного 412P, і цей автомобіль може похвалитися низкою якостей, які привабливі для колекціонерів з великими статками. У 1967 році він брав участь у гоночній гонці в Ле-Мані, Спа та Брендс-Хетчі. Через рік він здобув перемоги на Нюрнберзькій дистанції 200 кілометрів, Солітуденене та Гран-прі Швеції.
Після такої напруженої гоночної кар’єри 0854 перейшов у спадок багатим колекціонерам, і зрештою його реставрували протягом дев’яти років. Але, мабуть, найкраще те, що цей старий гоночний автомобіль з двигуном V12 цілком дозволений для використання на дорозі – якщо новому власнику вистачить сміливості і бажання.
-
Ferrari 335 Sport Scaglietti
- Рік випуску авто: 1957;
- Аукціон: Artcurial, Париж, 2016 рік;
- Ціна: $35 700 000.
Неймовірно вигнутий Ferrari 335 Sport Scaglietti, зображений тут, має надзвичайно багату історію перегонів, що гарно відповідає за його місцю в цьому списку. Автомобіль брав участь у всіх змаганнях, починаючи від 12-годинної гонки в Себрінгу, закінчуючи Mille Miglia і навіть Ле-Маном. Через обмінні курси євро/американський долар його точна позиція в цьому списку є дещо спірною, але, тим не менш, він має повне право бути тут.
-
Ferrari 250 GTO
- Рік випуску авто: 1962;
- Аукціон: Bonhams, The Quail, 2014 рік;
- Ціна: $38 115 000.
Цей Ferrari 250 GTO Berlinetta 1962 року став найдорожчим проданим автомобілем серед усіх аукціонів у 2014 році, і він утримував рекорд протягом ще чотирьох років. Ця гоночна машина була побудована для участі в Чемпіонаті світу FIA GT у 1963 році, який вона згодом і виграла.
Компанія Ferrari випустила лише 39 екземплярів 250 GTO, і цей конкретний екземпляр 62-63 є не тільки одним із найкращих уцілілих екземплярів, але також має справжній гоночний родовід. На думку mmr.net.ua це унікальний випадок!
-
Ferrari 250 GTO
- Рік випуску авто: 1962;
- Аукціон: RM Sotheby’s, Монтерей, 2018 рік;
- Ціна: $48 405 000.
Другий Ferrari 250 GTO, який з’явився в цьому списку, був проданий на RM Sotheby’s в Монтереї, США у 2018 році.
Цей конкретний 250 GTO (номер шасі 3413 GT) протягом двох десятиліть належав ентузіасту Ferrari та гонщику вінтажних автомобілів доктору Грегорі Віттену до моменту його продажу в 2018 році. Його виставив на аукціон п’ятиразовий переможець Ле-Ману Дерек Белл, і аукціоніст відкрив торги за приголомшливі 35 мільйонів американських доларів. Три учасники змагалися за автомобіль протягом десяти хвилин, остаточна сума досягла 48 405 000 доларів США.
-
Ferrari 330 LM 250 GTO
- Рік випуску авто: 1962;
- Аукціон: RM Sotheby’s, Нью-Йорк, 2023 рік;
- Ціна: $51 705 000.
Ferrari 250 GTO це справжній золотий стандарт аукціонів, оскільки на розпродажі Sotheby’s у Нью-Йорку 2023 року ще один із цих бажаних класичних автомобілів був проданий за справді приголомшливу суму. Хоча він фактично не дотягнув до початкової оцінки в 60 000 000 доларів, величезна вартість цього автомобіля призвела до того, що його виставили на аукціон витворів мистецтва, а не на автомобільний. Оце так!
Йдеться про автомобіль під номером шасі 3765, який був єдиним GTO Tipo, на якому брала участь Scuderia Ferrari. Ним керували Майкл Паркс і Лоренцо Бандіні на гонці 24 години Ле-Мана 1962 року, також цей спорткар здобув перемогу в класі та посів друге місце на 1000-кілометровій трасі Нюрбургринг того ж року. Цей 250 з’явився на аукціоні після того, як він належав своєму попередньому власнику цілих 38 років!
-
Mercedes-Benz 300 SLR
- Рік випуску авто: 1955;
- Аукціон: RM Sotheby’s, Штутгарт, 2022 рік;
- Ціна: $135 000 000 (приблизно).
Один із двох 300 SLR Uhlenhaut Coupe, цей автомобіль був проданий на ексклюзивному аукціоні лише за запрошеннями в музеї Mercedes-Benz у Штутгарті, Німеччина, за неймовірні 135 мільйонів фунтів стерлінгів.
Неймовірно, але стартова ставка для цього німецького спорткара була вищою, ніж переможна ставка Ferrari 250 GTO, яка посіла друге місце. Купе 300 SLR Uhlenhaut, придбане приватним продавцем, було названо на честь свого творця та головного інженера Рудольфа Уленгаута, який їздив на цьому автомобілі на європейські події. Він належав Мерседесу з нового часу, проїхавши лише шість тисяч кілометрів за сім десятиліть.
Хоча жоден 300 SLR Uhlenhaut Coupe не брав участь у перегонах, вони мали оновлений 3,0-літровий рядний восьмициліндровий мотор потужністю 302 к.с., взятий із культового W196 R, який двічі перемагав на Гран-прі чемпіонату світу, за кермом якого був Хуан Мануель Фанхіо.