Топ-5 вживаних мінівенів в Україні вартістю до $10 тис

Відомий факт: для потреб середньостатистичної сім’ї жоден автомобіль не підходить настільки добре, як мінівен. Коли люди шукають зручний перевізник, який буде рівною мірою комфортним, безпечним та містким – важко придумати щось більш раціональне, ніж MPV – «багатоцільовий транспортний засіб». Це послугувало приводом для MMR.net.ua проаналізувати вторинний ринок України і виокремити п’ять моделей мінівенів, які  були би ще достатньо новими, але у той же час коштували до 10 тисяч доларів США.

Чудес не буває. Будучи привезеними з аукціонів десь в ЄС, зараз ці машини в Україні продаються з числами 150-200 тисяч кілометрів пробігу на одометрах. Малі мінівенчики, Ford B-Max та Opel Meriva, легше придбати за вказану суму, але кількість їх на ринку вживаних авто менша. А моделі побільше, як-от C-Max, Zafira чи Citroen Picasso – більш популярні, але купити їх до «десятки» в хорошому стані складніше. Втім, якщо вдасться придбати доглянуту машину, то не пошкодуєте. Зокрема відмітимо менші моделі, де місткість мінівена поєднується з компактністю суперміні, що робить їх мега універсальними сімейними машинами. Зверніть увагу на них, коли будете гортати сайт з продажу авто, шукаючи щось класне за «недорого».

Ford B-Max

  • Роки випуску: 2012-2017;
  • Країна: Німеччина;
  • Клас: малий MPV.

Форд В-Макс це маловідомий і дуже цікавий апарат. Цей маленький мінівенчик є практичним, зручним і містким, але його габарити займають місця як хетчбек Ford Fiesta. Ідеальна сімейна машина для щоденого міського використання. Ба більше, фордівці придумали для В-Макса не тільки класичні для мінівенів зсувні задні двері: вони реалізували тут концепцію «хардтоп», тобто позбавили машину центральної стійки. Коли відкриті передні і задні двері, то вхід до середини представляє одну велику діру. Дуже своєрідно.

У нас В-Макси це рідкість. На вторинному ринку їх зустрінеш не часто, але серед того, що є, майже усі оснащені 1.0-літровим бензиновим 3-циліндровим двигуном на 100 к.с. Він агрегатувався винятково з 5-ступеневою механічною КПП. У змішаному циклі бензиновий В-Макс споживає 4.5 л / 100 км. Дизелі 1.5 та 1.6 попадаються не часто, вони в середньому «беруть» 3.8 л на «сотку». Дизель можна знайти з АКПП, але такі машини не популярні.

Opel Meriva

  • Роки випуску: 2010-2017;
  • Країна: Німеччина;
  • Клас: малий MPV.

Опель Меріва це прямий конкурент Ford B-Max. У них аналогічні задачі та еквівалентні споживчі якості. Меріва пропонує компактні габарити і малі витрати палива, і в той же час володіє зручним продуманим інтер’єром, високою посадкою з чудовою оглядовістю і бездоганно налаштованим шасі. Саме так, цей малий мінівен не тільки володіє хорошою плавністю ходу, але і стоїть в поворотах на трасі як вкопаний, дає чіткий зворотній зв’язок при маневрах і насолоду від керування. «Опелька» також не оминув креатив щодо задніх дверей: тут вони відкриваються проти ходу, як в автомобілях Rolls-Royce.

Стосовно розповсюджених у нас на «вторинці» силових установок, то ними є дизельні агрегати на 1.6 та 1.7 л. Двигуни з робочим об’ємом 1.3 також зустрічаються, але рідко. Практично у всіх знайдених Мерів буде механічна КПП. Для моторів 1.6 та 1.3 середні витрати палива становлять 4.1-4.5 л / 100 км. Головним недоліком вживаних Опелів на наших теренах є банально значні пробіги: зазвичай це 200 тис. км, і добре, якщо він ще не «скручений». Якщо взяти європейські умови експлуатації і належний догляд, то ці машини зможуть подолати без питань ще раз стільки ж, але всім відомо, що вживані авто це загадки і головне не купити «кота в мішку».

Ford C-Max

  • Роки випуску: 2009-2020;
  • Країна: Німеччина;
  • Клас: компактний MPV.

Переходимо на клас вище. Компактні мінівени пропонують трохи більше простору в ширину, а також, як варіант, 7-місні виконання. Так, Ford Grand C-Max володіє скромним, але підходящим для дітей 3-м рядом сидінь. Але до 10 тисяч доларів знайти на «вторинці» такого буде тяжко. Навіть звичайні 5-місні С-Макси це чудові сімейні автомобілі, зі столиками для задніх пасажирів, зсувними індивідуальними кріслами 2-го ряду та просторим багажником.

С-Макс може бути завезеним з Європейського Союзу або з Північної Америки. В останньому випадку вас, ймовірно, чекає «биток» з 2.0-літровим бензиновим мотором, гібридною установкою і АКПП. У разі «рідної», європейки, під капотом з найбільшою ймовірністю буде дизельний мотор 1.6 (105-125 к.с.), спряжений з 6-ступеневою «механікою». 1.5- та 2.0-літрові дизелі на С-Макс ставили після рестайлінгу, але в Україні новіші машини коштують поза $10 тисяч. Як і Опель, Форд має блискуче налаштоване шасі, отож водити його буде вкрай приємно.

Opel Zafira

  • Роки випуску: 2011-2020;
  • Країна: Німеччина;
  • Клас: компактний MPV.

Останнє покоління моделі, розроблене ще при GM, в Україні зустрічається переважно в діапазоні цін 10.000-13.000 доларів. Втім, до «десятки» знайти варіант також можна. Опель Зафіра (до рейстайлінгу Зафіра Турер) в нас зазвичай продається з дизельними двигунами об’ємом 1.6 (120-130 к.с.) та 2.0 (160-170 к.с.) літра. Найпоширеніша (і рекомендована) трансмісія – 6-ступепева «механіка». Витрата палива в змішаному циклі дорівнює близько 5-6 л / 100 км.

Окрім добротної німецької зборки і продуманого просторого салону з безліччю ніш, Зафіра викликає окрему симпатію своїм напрочуд стрімким і пропорційним дизайном, з типовою опелівською «доброю» стилістикою спереду. Ми в mmr.net.ua впевнені, що якісні деталі салону з масивною, грубою пластикою також дарують відчуття користування солідною річчю, розробленою германцями. Тут затишно і безпечно, надійно і зручно. Головна задача – не купити машину зі «скрученим» пробігом, яка (насправді) наганяла вже більше пів мільйона кілометрів.

Citroen C4 Picasso

  • Роки випуску: 2013-2022;
  • Країна: Франція;
  • Клас: компактний MPV.

Якщо Форди і Опелі не зачіпають вас своєю «німецькістю», то, мабуть,  ви оціните шарм і елегантність Сітроен Пікассо. Ці машини є за що любити: прекрасна комфортабельність, панорамне лобове скло, простір в салоні, економічні дизельні двигуни… До 10 тисяч доларів в Україні можна найти лише «дорестову» модель, але приємна новина в тому, що не лише 5-місну: 7-місні C4 Grand Picasso також  де-не-де попадаються. Як і в будь-якому компактному мінівені, третій ряд підійде тільки для дітей, проте хто сказав, що це погано?

Останнє місце Сітроен зайняв лише тому, що за вказаний бюджет «живих» варіантів не так багато. Усе, на що варто розраховувати, це моделі перших років випуску з 1.6- або 2.0-літровими «дизелями» і пробігом до 300 тисяч і більше. Цікаво, що крім звичної 6-ступеневої «механіки», багато С4 Пікассо привезли до нас із АКПП, а саме «роботом» на 6 передач. Після рестайлінгу останній замінили на гідротрансформатор Aisin, але ці машини рідкісні і виходять з бюджету.


Не пропустіть