Топ-3 вживані електромобілі в Україні: огляд, порівняння, характеристики
Володіти електромобілем, використовуючи його насамперед для міських поїздок, з можливістю регулярного домашнього «дозаряджання» — це дійсно раціональна тактика, особливо якщо йдеться про вживані недорогі моделі, як-от Dacia Spring, Nissan Sylphy EV чи Hyundai Ioniq EV. Даний матеріал від MMR.net.ua буде присвячений згаданим трьом «електричкам», їх детальному опису і поясненню, чому саме їх варто розглянути для покупки, якщо шукаєте щось для експлуатації в межах міста за приблизно €11 000-15 000.
В Україні вживані електромобілі Dacia Spring, Nissan Sylphy EV та Hyundai Ioniq EV посідають схожу цінову нішу. За мірками електричних машин це є бюджетним сектором ринку. Хетчбек Dacia Spring має бездоганну маневреність і молодіжний вигляд, а також є напрочуд свіжим автомобілем (переважно 2021-2023 років випуску). Hyundai Ioniq Electric також є 5-дверним хетчбеком, однак на два класи більшим. Він пропонує технології термоменеджементу батареї, затишний просторий салон, багате оснащення і трохи більший запас ходу порівняно з Dacia. Щодо Nissan Sylphy, то він використовує силову установку від електромобілів Nissan Leaf, що дуже спрощує подальше обслуговування і пошук запчастин у разі необхідності. Завдяки кузову седан, Sylphy має велечезний багажник, просторий і тихий салон та покращену аеродинаміку, хоча більшість версій в Україні є в базовій комплектації, без додаткових витребеньок – це робить японський електро седан насамперед прагматичним вибором.
У чому вигода використання «електрички» саме у місті?
-
Покращений запас ходу
Машини на електротязі мають перевагу в міських поїздках завдяки рекуперативному гальмуванню, яке повертає частину енергії під час сповільнення назад до батареї. Це дозволяє добряче покращити запас ходу, особливо в умовах постійного гальмування і прискорення (типово для міста). Водночас у місті швидкість зазвичай не перевищує 50–70 км/год, що є оптимальним для економії енергії, і це дозволяє електромобілям використовувати значно менше заряду на 100 кілометрів пробігу порівняно з поїздками у змішаному циклі або виключно на трасі.
-
Економія на паливі та заряджання вдома
Домашнє заряджання вночі дозволяє користуватися дешевшою електроенергією, особливо за наявності двофазного лічильника. Вартість однієї «повної зарядки» навіть для середньої батареї ємністю 30–40 кВт*год обійдеться значно дешевше, ніж заправка стандартного бензинового авто або будь-якого іншого з ДВЗ (у т.ч. гібридних). Наприклад, зарядка для середньостатистичного міського денного пробігу (приблизно 50-100 км) вартує в рази менше, ніж витрати на бензин для такого ж маршруту.
Припустимо, що витрати у міському режимі їзди на компактному бензиновому седані / хетчбеку становлять 8.0 л/100 км. При поточній вартості бензину 55-60 грн/літр, 50 кілометрів пробігу будуть коштувати 200-250 грн. Нехай у випадку встановленого ГБО, витрати будуть 10 л/100 км, тоді при вартості газу 35 грн/літр ви витратите 175 грн за ті самі 50 кілометрів денного пробігу. Помноживши на п’ять робочих днів, маємо цифри приблизно 1000 грн / 875 грн на тиждень за умови щоденного використання автомобіля на бензині / газі відповідно.
А як щодо електромобіля? Машина з ємністю батареї 30-40 кВт*год зможе проїхати в умовах міського циклу 300-400 км. За умови тих же 50 км щоденного пробігу (п’ять робочих днів – 250 км), маємо ще пристойний запас дальності ходу, так, на всяк випадок. Ну і головне – при вартості домашньої електроенергії 4.3 грн за 1 кВт*год, зарядити раз на тиждень свій електрокар з подібною батареєю (40 кВт*год) коштуватиме близько 175 грн!
-
Екологічність і безшумність на вулицях
Електромобілі не створюють локальних шкідливих викидів і є безшумними. Це важливо не тільки для власника, але й для загальної екологічної ситуації в містах, де забруднене повітря є серйозною проблемою. До того ж, безшумність руху надає водінню «електрички» певної атмосфери, особливо у трафіку, де електрокар не нагрівається, не шумить, не смердить і не витрачає бензин під час простою.
-
Низькі витрати на обслуговування
Електромобілі мають простішу конструкцію без двигуна внутрішнього згоряння, коробки передач і багатьох інших рухомих частин. Це знижує кількість витрат на обслуговування, адже відпадає потреба у заміні моторної чи трансмісійної оливи, фільтрів, свічок запалювання і т. д. У довгостроковій перспективі витрати на утримання електрокара набагато менші, особливо при міських пробігах, де зношення механізмів у бензинових машин значне.
-
Простота заряджання і зручність
Наявність гаража або місця для домашнього заряджання дозволяє власнику планувати зарядку на ніч, коли машина не використовується. Це знімає необхідність шукати зарядні станції вдень або підлаштовуватися під їх графік. До ранку батарея буде повністю заряджена, що робить використання електрокара максимально комфортним і позбавляє від потреби у відвідуванні АЗС / зарядних станцій.
Dacia Spring
Середня ціна на вживані Dacia Spring в Україні варіюється від 10 000 до 13 000 євро, залежно від року випуску, пробігу та комплектації. Це найдоступніший електромобіль серед трьох моделей і, фактично, найдешевший електрокар у Європі загалом. Ми в mmr.net.ua рекомендуємо обирати версію з 48-кіловатним електромотором.
- Ємність батареї: 27 кВт·год
- Запас ходу, змішаний цикл: 230 км (WLTP)
- Запас ходу, міський цикл: 300 км
- Потужність: 48 кВт
- Максимальна швидкість: 125 км/год
- Розгін до 100 км/год: 13.7 секунд
- Споживання: 13 кВт*год/100 км
Переваги:
- Доступність: найнижча ціна серед електромобілів в Україні;
- Маленькі габарити, високий кліренс (15.5 см): дуже легко їздити в містах;
- Ощадливість: мінімальні витрати на обслуговування.
Недоліки:
- Слабка динаміка;
- Комфорт: аскетичний салон, лише 4 місця;
- Обмежений простір: об’єм багажника 308 л.
Nissan Sylphy
Nissan Sylphy EV – це сімейний, практичний вибір. В Україні його вартість знаходиться в діапазоні від 11 000 до 17 000 євро. Цей 4-дверний седан є ввезеним до нас з Китаю, що означає наявність специфічного зарядного порту, тому актуальність поповнення батареї виключно від домашньої 220-вольтової розетки тим більш зростає.
- Ємність батареї: 38 кВт*год
- Запас ходу, змішаний цикл: 338 км (NEDC)
- Запас ходу, міський цикл: 400 км
- Потужність: 80 кВт
- Максимальна швидкість: 150 км/год
- Розгін до 100 км/год: 11 секунд
- Споживання: 13.8 кВт*год/100 км
Переваги:
- Хороший реальний показник запасу ходу в місті;
- Комфорт і простір: просторий салон і великий багажник, зручний для сімейних поїздок;
- Надійність: висока якість зборки і перевірена силова установка.
Недоліки:
- У разі потреби – не підтримує швидку зарядку;
- Багато «вбитих» пропозицій зі зношеними батареями;
- Оснащення переважно базове.
Hyundai Ioniq Electric
Вартість електричних Hyundai Ioniq в Україні складає 12 000–18 000 євро. Це 5-дверний хетчбек із більш сучасним салоном і високою енергоефективністю. Ми в mmr.net.ua рекомендуємо обирати оновлену версію з 38-кіловатною батареєю (2019-2022 роки випуску).
- Ємність батареї: 38 кВт*год
- Запас ходу, змішаний цикл: 310 км (WLTP)
- Запас ходу, міський цикл: 400 км
- Потужність: 100 кВт
- Максимальна швидкість: 165 км/год
- Розгін до 100 км/год: 9.9 секунд
- Споживання: 13.8 кВт*год/100 км
Переваги:
- Вишуканий інтер’єр із сучасними опціями;
- Найкраща динаміка серед трьох варіантів;
- Найбільш технологічний.
Недоліки:
- Ціна: найдорожчий з трьох моделей.
- Вказані ТТХ притаманні тільки оновленій версії, яка коштує дорожче.
- Нижчий кліренс: менше підходить для поганих доріг.
Підсумок
Dacia Spring — це автомобіль, що підходить для тих, хто шукає бюджетне і зручне рішення для міських поїздок. Він справді доступний за ціною і має найнеобхідніше обладнання, що підійде для базових потреб. Невелика потужність і скромний інтер’єр роблять Dacia менш привабливою для тих, хто потребує комфорту чи швидкості, однак з точки зору паркування і маневреності їй немає рівних.
Nissan Sylphy EV є надійним вибором для сімейного використання, особливо для тих, хто хоче мати більше практичності та м’якшу підвіску. Також однозначним плюсом Sylphy є його технічна спорідненість з Leaf, що добре говорить як про надійність, так і про доступність запчастин і фахівців з обслуговування. Головною ціллю буде знайти збережений екземпляр, який не використовували у таксі.
Hyundai Ioniq EV — найбільш технологічний і динамічний електромобіль із трьох. Його батарея матиме найбільший строк служби, а салон наповнений додатковими функціями різного спектру. Однак, на думку mmr.net.ua, варто обирати найсвіжіші екземпляри після 2019 року (батарея 38 кВт*год), адже більш ранні Hyundai Ioniq мають дуже скромні показники дальності ходу.
Для суто міського використання, електромобілі — це вигідний, екологічний і зручний вибір, особливо коли є можливість заряджати їх вдома. Вартість зарядки вдома суттєво менша за витрати на бензин / дизель / газ, запас ходу в місті завдяки рекуперації та малим швидкостям – зростає, а низька потреба в обслуговуванні зменшує витрати на майбутнє. Для власників бензинових автомобілів, які замислюються над покупкою електрокара, це рішення може стати кроком до більш економічного та екологічного майбутнього, особливо за наявності власного гаража та невеликих пробігів у межах міста.