Огляд найдешевшого автомобіля в ЄС – Dacia Sandero

Dacia Sandero – це передньопривідний хетчбек В-класу. Третє покоління моделі випускається з 2020 року. Дана модель (разом з універсалом Jogger) є 5-дверною альтернативою наріжному каменю румунської фірми – седану Logan! Не секрет, що ця машина здобула репутацію одного з найдоступніших автомобілів на ринку Європи. Ба більше, зараз це найдешевша нова машина, яку можна придбати в ЄС. Незважаючи на низьку ціну, Sandero пропонує напрочуд хороші характеристики, які роблять його чудовим варіантом для покупців, які хочуть мати надійний та практичний малий автомобіль.

Ми в MMR.net.ua вирішили розказати українській публіці, чим насправді є новий Sandero та чому його варто хутчіш офіційно продавати у нас, разом з седаном Logan, певна річ. Читайте деталі далі.

Ціна та характеристики

Dacia Sandero у базовій комплектації Essential з 1.0-літровим атмосферним 3-циліндровим бензиновим двигуном вартує в Європейському Союзі в середньому від 12 тисяч євро. Технічні характеристики такої машини доволі скромні, але чого ви очікували від малого хетчбека з таким демократичним цінником? Все одно свого покупця машина знаходить.

Отож, за 12 000 євро Sandero оснащається 1.0-літровим мотором потужністю 65 к.с., який здатен розігнати автомобіль до 100 км/год за 16.7 с. Трансмісія: 5-ступенева, механічна. Привід передній. Максимальна швидкість при цьому дорівнює 158 км/год. Витрати бензину у змішаному циклі – 5.4 л/100 км. Кліренс румунського хетчбека дорівнює 16 см.

Dacia пропонує для свого Sandero (як і Logan) версію даного двигуна із турбонаддувом, яка видає вже 90 к.с. Якщо останній спряжений з 5-ступеневою «механікою», то прискорення до «сотні» займе вже 12.2 с, а якщо з безступеневою АКПП (варіатор) – то 13.4 с. Є також у Sandero газова модифікація, де той самий 3-циліндровик видає вже 100 к.с. Її динаміка схожа, а середні витрати того-таки газу на 100 кілометрів дорівнюють 6.7 л.

За кермом

Dacia Sandero має легке (хоча трохи мляве) рульове керування, налаштування підвіски орієнтовані на комфорт і гасять майже будь-які удари. Позиція за кермом хороша, з гідною видимістю, а опціональна автоматична коробка передач (CVT) допомагає зняти стрес під час щоденних поїздок. Задні датчики паркування та камера заднього виду є в комплектації Expression, але автомобіль малий, щоби обійтись без них в базовій версії.

Нова Dacia Sandero є кроком вперед у порівнянні зі своїм попередником у тому що стосується руху на автостраді. Так, щоб набрати швидкість, треба трохи «покрутити» малооб’ємний двигун, і він може бути досить шумним під час цього, але потім мотор заспокоюється. Чутний шум вітру, але нічого нестерпного.

М’які налаштування підвіски, які роблять хетчбек Sandero таким комфортним, означають, що захоплене проходження поворотів не є його сильною стороною. Він добре зчеплюється з дорогою, але кузов буде нахилятися на поворотах на швидкості.

Салон та оснащення

Сучасний інтер’єр і деякі стильні штрихи суперечать бюджетному позиціонуванню Sandero, хоча море чорного пластику нічим не сховати.

Навіть базова комплектація Essential виглядає напрочуд пристойно, з чіткими аналоговими циферблатами і прямими горизонтальними лініями на приладовій панелі. По всій кабіні є багато твердого пластику, але він якісний і довговічний.

Комплектація Expression має шкіряне кермо, іншу тканину сидінь та 8,0-дюймовий сенсорний екран мультимедіа системи. Екран включає задню камеру разом із датчиками паркування, які також є частиною комплектації Expression. Система досить проста у використанні та пропонує підключення Apple CarPlay та Android Auto. Аудіосистема має власний важіль в стилі Renault за рулем, який, до речі, має кнопки керування круїз-контролем. Під блоком кондиціонеру розмістились 12-вольтова розетка та USB-порт.

Зручність та практичність

Хетчбек Sandero достатньо просторий для чотирьох дорослих і взагалі може вмістити 5 чоловік в салоні. Водієві не виникне жодних труднощів розташуватися за регульованим кермом, і хоча тут немає жодного електричного керування, сидіння мають достатній діапазон регулювань, щоб знайти свою позицію. Крісло переднього пасажира не регулюється по висоті, але є невеликий підлокітник і достатньо місця для голови та ніг.

Підстаканники вбудовані в центральну консоль, а перед важелем коробки передач є місце для мобільного телефону. Так, ніші в дверях досить маленькі, як і «бардачок». Проте за подібну (навіть трохи більшу!) суму грошей на клас нижчі Kia Picanto, Hyundai i10 і Toyota Aygo запропонують куди менше практичності.

Задні сидіння також зручні, у них достатньо місця для пари дитячих сидінь, які можна прикріпити до двох зовнішніх кріплень ISOFIX . За інформацією mmr.net.ua, простір для голови та колін напрочуд хороший, і хоча середнє заднє сидіння трохи тісно для більших пасажирів, троє підлітків помістяться на задньому сидінні запросто. Для пасажирів ззаду передбачений одиночний підстаканник, USB-роз’ємів немає.

Об’єм вантажного відсіку Дачії Сандеро – 328 л. Складіть задні сидіння, що розділяються у співвідношенні 60:40, і ви отримаєте 1108 літрів. Отвір багажника широкий, є кілька зручних гачків для сумок, а під підлогою багажника – «запаска».

Безпека

Остання Dacia Sandero є великим кроком вперед у порівнянні з попередньою генерацією. За даними mmr.net.ua, не в останню чергу тому, що тепер румунський хетчбек побудовано на спільній з Renault Clio платформі. Можна було б очікувати, що Sandero отримає такий самий 5-зірковий рейтинг безпеки Euro NCAP, як і Clio, але, на жаль, Dacia Sandero Stepway (пригодницька версія Sandero) отримала тільки дві зірки з п’яти можливих. Звичайний Sandero не тестували, але він ідентичний у більшості аспектів.

Чому так? Відповідь не у «металі», а у «софті», тобто програмному забезпеченні, активній безпеці. У той час як оцінки 70% і 71% безпеки для дорослих і дітей відповідно є прийнятними, підводить низький показник 42% для «вдосконалених систем допомоги водієві». Якби не обмежена ефективність автоматичної системи екстреного гальмування, Sandero Stepway отримав би чотири зірки.

За даними mmr.net.ua, усі моделі Sandero для ринку ЄС оснащені системою допомоги при старті на підйомі, удосконаленим екстреним гальмуванням (хоча воно ефективне лише для уникнення інших авто, а не пішоходів чи велосипедистів), шістьма подушками безпеки та круїз-контролем. Комплектація Expression додає безключовий доступ, камеру заднього виду та задні датчики паркування.

Надійність

Перевірені вузли і агрегати, які використовуються в моделях Dacia, підтверджують репутацію румунського бренду як виробника дуже надійних машин. Численні опитування надійності показали, що Sandero має дуже високі оцінки, часто займаючи трійку перших позицій, і обганяючи набагато дорожчі моделі інших брендів.

Не в останню чергу на високу довговічність моделей Dacia та Sandero зокрема впливає простота їх оснащення. Як то кажуть, нічого зайвого. А як ми знаємо, чим менше в автомобілі складних систем, тим менше шансів, що якась з них рано чи пізно вийде з ладу.


Не пропустіть