Авто на іноземній реєстрації завантажили дороги України
На дорогах України та Чернівців часто їздять таксі на іноземній реєстрації, але це незаконно і небезпечно для пасажирів, пише pogliad.ua.
На них таксують і навіть влаштовують перегони
Уперше суд в Україні оштрафував водія автомобіля на іноземній реєстрації («на бляхах» – ред.). Розмір штрафу становить 420 тисяч гривень.
Як йдеться у рішенні Вищого адміністративного суду Києва, ще 2015 року громадянин Азербайджану ввіз в Україну автомобіль («Ford Tourneo») в режимі тимчасового ввезення до одного року. Але через рік з’ясувалося, що керував ним громадянин України (він мав доручення на право користування цим авто). Рішення суду було простим – 420 тисяч гривень штрафу (300% від несплаченої суми митних платежів).
Проте суми штрафів часто перевищують півтора мільйона. Наприклад, сума штрафу, оголошена Київським апеляційним адміністративним судом, становила 1,6 мільйона гривень (також 300% від несплаченої суми митних платежів).
Варто зауважити, що автомобілів із іноземною реєстрацію, які ввезли за різними схемами на рік в Україну, – вже мільйони. Це пов’язано з тим, що за кордоном автомобілі, які не відповідають стандартам «Євро-5», коштують недорого, а розмитнити їх в Україні вартує чимало.
До речі, з 1 січня торік в Україні також вимагають, аби усі імпортні автомобілі відповідали нормам екологічної безпеки «Євро-5».
Торговцю проблеми водія не цікаві
Сьогодні на схемах ввезення автомобілів «на бляхах» в Україну заробляють десятки мільйонів доларів. Адже окрім купівлі автомобіля за кордоном за прийнятну ціну, його необхідно ще перегнати сюди. Така послуга може коштувати від 500 до 1,5 тисячі доларів (євро).
В Інтернеті є безліч оголошень, коли на замовлення пропонують пригнати будь-яке авто. Переважно їх ганяють з Литви та Польщі, рідше – з Румунії, Болгарії тощо.
Поки законотворці ніяк не можуть на законодавчому рівні врегулювати це питання, вже сотні і тисячі ділків займаються таким «бізнесом».
– Ціна питання залежить від того, звідки приганяєш автомобіль і на який є купець, – розповідає людина, яка займається переправлянням таких машин в Україну. – Але потрібно пам’ятати, що раз на рік цей автомобіль доведеться вивезти з України. Така послуга буде ще коштувати десь 200 євро щороку.
Найчастіше там, за «бугром», авто належить якійсь литовської фірмі. Кордон на цій машині перетинав нібито працівник цієї фірми. Він і повинен повернутись на ній назад через рік.
Зв’язок із фірмою, яка організовувала покупку автомобіля, – умовна. Якщо щось станеться з компанією-власником автомобіля, з іноземцем, який цю машину привіз, з компанією, яка цю машину продала, – покупець не має жодних юридичних гарантій, автомобіль будь-коли можуть відібрати.
Якщо машина потрапляє в ДТП, такий автомобіліст буде змушений сплатити судові витрати, щоб довести, що авто не його, а також залишиться без машини.
Якщо таку машину затримує поліція і водій стверджує, що це його машина, а він співробітник або засновник іноземної фірми, в такому разі, згідно зі ст.485 Митного кодексу України, йому загрожує штраф розміром до 300% митних платежів.
Якщо литовську фірму, на якій значаться продані в Україні авто, оголошено банкрутом, її борги передають банкам чи колекторам, а ті намагатимуться повернути машину, оскільки ці машини офіційно є майном фірми.
На «іноземцях» навіть таксують
У різних регіонах України, зокрема у Чернівцях, є приклади, коли водії на так званих «литовцях» навіть таксують. Але офіційно такої змоги вони не мають, оскільки необхідно отримати ліцензійну картку. Яку такий автомобіль отримати не може.
– Що стосується автомобілів на іноземній реєстрації, то водій на ньому не має права проводити жодну господарську діяльність, – каже заступник начальника управління – начальник управління Укртрансбезпеки в Чернівецькій області Василь Косован. – Ми складаємо на таких водіїв протоколи, і коли вони нас бачать, то бояться більше, аніж поліції. Розмір штрафу – 1700 гривень. Цей максимум дозволяє закон. Ми проводимо фотофіксацію, але не маємо права конфіскувати такий автомобіль. Звісно, не усі сплачують штрафи. Але ми вносимо такі автомобілі в базу даних, і під час виїзду з країни, буде змушений його сплатити.
Водночас, каже Василь Косован, водії автомобілів «на бляхах», які займаються перевезенням пасажирів, небезпечні насамперед для самого пасажира. Бо в разі якоїсь автопригоди, навіть страховки немає, не кажучи вже про якийсь чек про сплату за поїздку.