У партії Зеленського планують покращувати стан доріг в Україні

Дороги — один із пріоритетів, — пояснив новообраний нардеп Владислав Криклій.

«Один із пріоритетів — дороги. Їх мають будувати швидко, якісно, незалежно. Водночас важливо, щоб їх грамотно експлуатували і вчасно ремонтували. Хоч як будуй, якщо далі дозволяти руйнувати дороги — нічого не зміниться», — зазначив у своєму інтерв’ю виданню «ГОРДОН» новообраний народний депутат від партії «Слуга народу»  Владислав Криклій. Також він наголосив, що в Україні фури практично завжди їдуть перевантаженими. І щоб це змінити, потрібні інституційні зміни на рівні законів, упровадження нових технологій, максимальна роботизація всіх процесів.

«У нас є структура “Укртрансбезпека”, яка перевіряє автовокзали, перевізників, фури й вантажівки на дорогах. Вони абсолютно не дають ради. Говорімо відверто: їде перевантажена фура, її зупинив інспектор, отримав хабар, машина поїхала далі й розбиває дороги. Тобто через 500 інспекторів страждають усі 40 млн українців.

Щоб розв’язати цю проблему, нам терміново необхідно ухвалити закон про габаритно-вагові комплекси, які зможуть автоматично фіксувати перевантаження і проїзд без дозволу. Тоді ми зможемо встановити на дорогах рамки для автоматичної фіксації перевантаження, і перевізник, і відправник вантажу дістануть штрафи. Це не проїзд на червоне світло, а серйозне порушення, штраф за яке може становити кілька тисяч євро. І щойно сценарій запрацює, бажання порушувати знизиться», — пояснив Владислав Криклій. Як зазначає новообраний народний депутат, за підрахунками Світового банку, наразі 100 таких рамок достатньо.

«Зараз ситуація така: підрядник будує дорогу і має дати на неї гарантію. Але “Укртрансбезпека” допускає перевантажені фури, це порушує умови експлуатації доріг, і гарантія вже не діє. Якби підрядник сам обслуговував дорогу, у нього була б мотивація будувати краще для мінімізації витрат на обслуговування.

Законодавчо буде створено певні алгоритми. Один підрядник не впорається — з’являться інші. Це конкуренція», — зауважив Владислав Криклій. «В ідеалі ми маємо переходити на новий рівень і будувати економічно вигідніші бетонні дороги. Вони приблизно на чверть дорожчі за асфальтові, проте більш зносостійкі, витримують великі температурні навантаження й довговічні. Ці технології доступні, але їм треба дати зелене світло. Бажано закріпити нові вимоги в нормативних актах. Тоді це може стати тенденцією будівництва доріг по всій Україні».

Джерело Судово-юридична газета