Японці розкрили секрет дешевизни китайських електромобілів – у них дуже мало деталей

Цими днями в центральному регіоні Японії Тюбу відкрилася незвичайна виставка китайських електромобілів — на ній представлено більше дюжини розібраних до гвинтиків машин. Захід був відкритий для японських виробників запчастин і вони були шоковані, наскільки мало деталей у кожному з експонатів. Це один із секретів низьких цін на китайські авто, але були й інші одкровення.

Виставку організувала компанія Sanyo Trading. Вона займається збором даних про комплектацію звичайних та повністю електричних автомобілів для американської аналітичної компанії Caresoft. Коли всі дані були передані замовнику Sanyo Trading, вирішила організувати відкриту виставку, щоб японські виробники запчастин та автомобілів могли наочно ознайомитися з продукцією та методами роботи китайських конкурентів.

Як повідомляється, спеціальну навчальну сесію з екскурсією стендами влада регіону організувала для приблизно 70 виробників автозапчастин. Серед моделей, які привернули особливу увагу, був електромобіль BYD ATTO 3, який надійшов у продаж у Китаї у лютому 2022 року за ціною близько 140 000 юанів (близько $20 000 за поточним курсом). Станом на березень 2023 року по всьому світу продано 300 000 одиниць BYD ATTO 3.

У розібраному вигляді електромобіль ATTO 3 вразив японських фахівців високим вмістом надінтегрованих компонентів. Наприклад, електропривід e-axle складається з восьми частин, включаючи двигун, інвертор і редуктор, а також вбудований зарядний пристрій та перетворювач змінного струму на постійний. Такий підхід забезпечив зниження витрат та ваги.

Але це лише один елемент успіху BYD. Компанія також використовує ті самі компоненти в декількох моделях, як і отримує виграш за рахунок збільшення масштабів виробництва. Саме ці три ключові секрети стали відкриттям для японських виробників автомобільних запчастин, але чи зможуть вони повторити цей успіх — це велике питання.

«Китайські виробники приділяють пріоритетну увагу максимально можливому скороченню витрат, – сказав представник Sanyo Trading. — Вони інакше ставляться до якості, аніж японські виробники».

«Я був шокований тим, як мало запчастин міститься в автомобілях BYD і Tesla, — прокоментував побачене менеджер Nissin Precision Machines, який був присутній на заході. — Ми хочемо використати наш досвід, щоб просунутися у секторі електромобілів».

На цей час захід відвідали загалом понад 6000 осіб із 450 компаній. Експозиція регулярно оновлюється, і наприкінці жовтня планується додати чотири нові моделі, включаючи Li Auto L9 та Hyundai Ioniq 6. Зараз там представлено 16 моделей електромобілів з більш ніж 90 тис. запчастин. Окрім “китайців” на виставці є розібрана модель Tesla Model Y.

Джерело ampercar.com