На Прикарпатті будують експериментальну дорогу з «чорного золота»

Вперше в Україні, в районі Бурштинської ТЕС, компанія ДТЕК Енерго створює унікальне дорожнє покриття з жужелі, що обійдеться державі в 22 мільйони гривень. На 900 метрів дороги вже витратилося триста тон золи.

«Ця зола додається у розмірі від 5% до 10 % замість мінерального порошку в асфальтобетонні суміші», – розповів завідувач лабораторії ДП «ДЕРЖДНД» Олексій Соколов. Оскільки зола є значно дешевшою за порошок, «золошлакові» покриття з економічної точки зору є доцільними. Також зволожену золу використовують замість піску в нижньому шарі, тобто під асфальтобетонне покриття.

Генеральний директор ДТЕК Енерго Ільдар Салєєв зазначив: «Ця дорога – наш експериментальний зразок, який має показати, як можна ефективно утилізувати відходи вугільних станцій, будувати якісні та дешеві дороги та одночасно покращувати екологію».

Нагадаємо, що в Україні щороку утворюється 6-7 млн тонн золошлакових відходів. І якщо в Європі до 92% жужелі утилізується, то в Україні поки рано говорити про такі цифри.