Зупиняти на дорогах та перевіряти: як можуть стежити за “євробляхами” після повернення техогляду

З 2023 року процедура техогляду транспортних засобів в Україні може стати обов’язковою – нововведення планували запровадити у 2022 році, проте через повномасштабне російське вторгнення перенесли на 2023 рік. Однак пункт про те, що автівки старше 15 років не зможуть пройти техогляд, взагалі незрозумілий: авто з Європи як завозили, так і завозитимуть і якщо така автівка відповідає всім вимогам, то чому її не можна допускати на автошляхи.

Про це в коментарі “Апострофу” сказав Юрій Папіровий, очільник громадсько організації “Громадський комітет транспортної безпеки”.

“Важливішим є те, що мають бути додаткові механізму контролю за техоглядом. Цей контроль має здійснювати з одного боку поліція, з іншого – “Укртрансбезпека”. Вони мають здійснювати “придорожній контроль”. Тобто щоб поліція могла зупинити автівку, яка на їхню думку не відповідає вимогам ОТК, і перевірити прямо на трасі. І у випадку, якщо автівка не відповідає вимогам ОТК, то одразу можна було побачити, яка СТО проводила техогляд. Тобто визначається, що техогляд пройдено з порушеннями“, – зазначив він.

Так само й “Укртрансбезпека”, додав Папіровий, має перевіряти комерційний транспорт. І на кожній СТО має бути призначена відповідальна людина за проведення техогляду – інспектор. Ця людина має проходити навчання, отримуватиме ліцензію і лише потім допускатися до проведення техогляду на визначеній СТО. І саме вона має нести персональну відповідальність за те, допускати автівку до участі в дорожному русі чи ні.

“Тобто ця людина в разі чого може позбутися ліцензії терміном від 2 до 5 років за допущення несправного транспортного засобу до участі в дорожньому русі. Оце і є ті європейські норми та стандарти, які мають бути впроваджені перш, ніж знову введуть обов’язковий техогляд“, – резюмував Папіровий.