В Україні впроваджено автоматичну фіксацію вагових норм при перевезенні вантажів. Штрафи застосовуються від 8 500 грн до 51 000 грн у залежності від розміру перевищення вагових параметрів.
Як стало відомо, Укртрансбезпека застосовує до контейнеровозів неправильні занижені вагові норми. Внаслідок цього при відсутності жодних перевищень вагових норм власники контейнеровозів отримують незаконні штрафи.
Водночас для контейнеровозів закон передбачає збільшені вагові норми 42 та 44 тонни у залежності від специфікації контейнеровоза. Водночас Укртрансбезпека по всіх контейнеровозах без винятку застосовує вагову норму 40 тонн.
В одній з таких ситуацій Укртрансбезпека свідомо застосувала до транспортного составу (тягача з причепом – контейнеровозом) занижену вагову норму 40 тонн. А саме при фактичній вазі 44 тонни застосувала нормативний ваговий параметр не 44 тонни, а 40 тонн.
Як наслідок відносно власника автомобіля винесли 5 постанов про накладення штрафів на загальну суму 42500 грн. Постанови оскаржили в судовому порядку.
На захист своїх протиправних дій у суді Укртрансбезпека висловлювала суб’єктивні припущення, що начебто причеп переобладнано і він не є контейнеровозом. Також вказувала на необхідність маркування контейнера.
Суд не врахував беззмістовні доводи про якісь переобладнання і маркування та визнав факт протиправного застосування неправильних вагових норм. Таким чином суд визнав штрафи Укртрансбезпеки незаконними та скасував їх.