Tesla повністю зосередиться на випуску роботаксі

Компанія Tesla скасувала розробку давно обіцяного доступного електромобіля, що умовно називається Model 2. Його випуск міг би допомогти компанії трансформуватися в гравця масового ринку. Про відміну проекту повідомило агентство Reuters з посиланням на свої джерела.

Це означає відмову від давньої мети, яку глава Tesla Ілон Маск часто називає своєю основною місією: випуск доступних електромобілів для мас. Його «основний план», анонсований у 2006 році, передбачав спочатку виробництво преміум-моделей та використання надалі отриманого прибутку для фінансування випуску «недорогого сімейного автомобіля».

На початку цього року Маск повідомив інвесторів про плани розпочати виробництво доступної Tesla на заводі в Техасі у другій половині 2025 року. У той час як найдоступніший з електромобілів Tesla — Model 3 — можна купити в США за $39 000, вартість «народної» моделі, яка іноді називається Model 2, повинна була скласти $25 000. Хоча Tesla не стала коментувати публікацію Reuters, після її появи Маск написав у соціальній мережі X, що «Reuters бреше (знову)».

За словами джерел, замість “народного” електромобіля компанія займеться розробкою роботаксі на тій же доступній платформі. Різкий розворот стався після того, як Tesla зіткнулася з жорсткою конкуренцією з боку китайських виробників електромобілів, які затопили ринок автомобілями з ціною лише $10 000, пише Reuters.

Про рішення Tesla відмовитися від подальшої роботи над Model 2 було оголошено на зборах наприкінці лютого у присутності багатьох співробітників. “Наказ Ілона – повністю зосередитися на роботаксі”, – повідомило джерело.

Tesla явно запізнилася ринку недорогих електромобілів. Якби вона продовжила роботу над Model 2, то він з’явився б у продаж не раніше другої половини 2025 року. Але ринок електромобілів початкового рівня вже зараз переповнений моделями із привабливою ціною від BYD та багатьох інших китайських брендів.

Запізнення Tesla частково відбулося через ключове рішення Маска. 2020 року, випустивши популярний кросовер Model Y, з його ініціативи компанія зосередила зусилля на створенні Cybertruck замість доступного електромобіля. І хоча пікап надійшов у продаж минулого року, за той же період продаж електромобілів BYD у Китаї різко зріс з приблизно 130 тис. до більш ніж 1,5 млн одиниць. Зараз портфоліо BYD включає безліч моделей початкового та середнього класу, включаючи хетчбек Seagull з ціною менш ніж $10 000.


Не пропустіть