Пільгове розмитнення: скільки автомобілів ввезли українці і як це вплинуло на економіку
Державна фінансова служба повідомила, що починаючи з 1-го серпня 2016 року по сьогоднішній день в Україну імпортували вже більше 50 тис. автомобілів в рамках дії пільгових ставок згідно закону №3251.
Про це це повідомив депутат Роберт Горват – один з ініціаторів цього закону, передає AUTO-Consulting.
“Це принесло бюджету 4,1 млрд гривень податкових надходжень з імпорту таких автомобілів”, – наголошується у повідомленні.
Відповідно до закону рівно рік тому відбулося зниження акцизного збору при ввезенні в країну легковиків з бензиновим двигуном об’ємом циліндра 1-1,5 л майже в 22 рази – до 0,063 євро за 1 куб. см. Більш ніж у 13 разів знизився розмір акцизу на дизельні автомобілі з півторалітровим двигуном – до 0,103 євро за 1 куб.см.
В результаті пільгові ставки фактично стали ідентичними акцизам при імпорті в країну нових автомашин. Правда, є певні обмеження: пільги поширюються на автомобілі випущені не раніше 1 січня 2010 року. Тобто правила працюють при імпорті автівок, чий вік не більше 6 років, а вміст шкідливих речовин у вихлопних газах відповідає екологічному стандарту Euro 5.
Крім того, автомобіль потрібно було імпортувати тільки самостійно і лише для власних потреб. З сьогоднішнього дня перші автомобілі, завезені в рамках згаданих пільг, почнуть надходити і на вторинний ринок. Тепер їх перепродаж стає абсолютно легальним. Так, що на вторинному ринку очікується нове поповнення.
Таким чином на вітчизняному авторинку задався новий/старий тренд, коли в країну, масово хлинуть вживані автомобілі. Що загалом-то може негативно вплинути і на ринок нових автівок.