Міністр інфраструктури назвав, скільки коштів насправді потрібно на ремонт доріг
Цьогоріч уперше за багато років 2017-го було перевірено всі капітально відремонтовані у 2016-му році дороги, виявлено дефекти і всі компанії у межах гарантій зобов’язали їх усунути.
Про це в ефірі програми «Перші про головне. Коментарі» телеканалі ZIK заявив Володимир Омелян, міністр інфраструктури України.
«Я хотів би 100 мільярдів хоча б», – зазначив гість програми та згадав про досвід сусідів – поляків, які протягом 10 років мали на ці цілі 70 мільярдів євро.
«Ця цифра для України фантастична. Ми, дійсно, могли би перебудувати всю країну за ці гроші. Ми їх не маємо. Але ми підійшли абсолютно системно, за що я боровся і в «Укрзалізниці», і за що я борюся в авіаційній галузі. Ми повинні мати нову систему координат. Ми створили Дорожній фонд, який запрацює із 1 січня 2018 року у повну силу, ми запускаємо децентралізацію «Укравтодору», коли дві третини всіх доріг переходять на баланс областей, з фінансуванням Дорожнього фонду. І лише 50 тисяч кілометрів – це відповідальність держави, яка теж їх оплачує із державного бюджету», – нагадав міністр.
Він упевнений, що така система працюватиме нормально. Водночас каже, що йдеться про такі «напівзаходи», адже торік йшлося про фінансування 10 млрд грн, цього року – близько 20 млрд грн.
«Це ми працюємо «з коліс», а повинні працювати системно. З 1 січня маємо розуміти, які цифри у нас є на весь рік, на що плануємо свою роботу і на що витрачаємо ці кошти», – наголосив Володимир Омелян.
«Торік ми мали фінансування лише на один відсоток доріг. У цьому році ми маємо фінансування на два, можливо, три відсотки доріг. Тому ми кажемо, що нам потрібно мінімум 50 мільярдів, а краще 100 мільярдів кожного року, і тоді за 5 років ми матимемо нормальні дороги в Україні. Ми не говоримо про автобани… це абсолютно інші витрати, інше утримання. Ми говоримо про те, що мережа функціонуватиме нормально, якщо у нас буде нормальне фінансування», – каже міністр інфраструктури.
Гість програми також розповів, що цьогоріч уперше за багато років 2017-го було перевірено всі капітально відремонтовані у 2016-му році дороги, виявлено дефекти і всі компанії у межах гарантій зобов’язали їх усунути.
«Із цього року будь-яка дорога, яка ремонтується капітальним чи середнім ремонтом, має 5-річну гарантію, в окремих випадках 10-річну. Тобто, є низка заходів, спрямованих на те, щоб кошти витрачалися прозоро», – наголосив Володимир Омелян.