Поступки для “евроблях”: чого варто очікувати після них

Чи можна собі уявити ситуацію, коли в якийсь момент 1000 покупців, які перебувають одночасно в одному з київських супермаркетів, поклали до себе в кошик по пляшці шампанського? Цілком можливо. А чи можна собі уявити, що при цьому всі вони раптом вирішують, що ціна на це шампанське повинна бути на 20%, 30% або на 50% нижче, ніж встановлена ​​на нього супермаркетом?

Можу запевнити, що ні в одній цивілізованій країні це не буде можливим. Швидше за все, таке навіть в голову нікому не прийде. Але рух “узаконимо ліві автомобілі” показало, що це цілком можливо в Україні. Особливо, якщо цей супермаркет знаходиться десь поблизу до урядового кварталу, і “настирливі покупці” можуть сильно нашкодити всім тим, хто в ньому знаходиться. Тоді їм всім можуть дати бажану знижку.

Але чи пройде це безслідно для тих, кому не пощастило в той момент перебувати в супермаркеті і не закинути собі в кошик цю злощасну пляшку шампанського? Відповідь однозначна – ні. Отже, якими будуть можливі економічні наслідки досягнутого компромісу між владою і власниками “евроблях”:

1. Гра без правил

Нічого неможливого в Україні немає, і якщо дуже хочеться зробити щось абсолютно протизаконне, то це можна зробити, головне, підібрати потрібний момент і місце. Звідси питання: “Чи будуть інші представники бізнесу чітко дотримуватися встановлених правил гри?” Скоріш за все ні. У чому сенс, якщо досвід показує, що робити це абсолютно необов’язково.

Якщо ти інвестор, чи можеш ти розраховувати на те, що, наприклад, взявши в концесію дорогу і відкривши новий і зручний хайвей (а ця тема зараз на слуху у бізнесу), зможеш продовжувати вести цей проект? Чи можеш ти як інвестор бути впевнений в тому, що не збереться кілька тисяч протестувальників, які вимагатимуть негайного скасування оплати за проїзд по твоєму новому хайвею? І що при цьому станеться з твоїм проектом і вкладеними в нього грошима?

2. Загроза розвитку бізнесу

Також існує загроза активному розвитку бізнесу, якщо немає гарантій щодо того, що правила гри не зміняться під дією зовнішніх сил.

3. Удар по платникам податків

Акцизи – один з найважливіших джерел надходжень до державного бюджету країни. Навіть якщо держбюджет недоотримає 1 гривню як компроміс від узаконення авто на “евробляхах”, хтось цю гривню втратить. Відповідь тільки одна. Цей хтось – українські платники податків. Значить, або десь вони повинні будуть заплатити більше, або їм щось недофінансують. У нас з’являється класичний приклад “халявщини”. Більш слабкі і миролюбні платять за більш крикливих і нахабних.

4. Кожен стане трохи біднішим

У тому випадку, якщо ці “спірні” авто будуть узаконені з “знижкою”, то на ринку з’явиться більше автомобілів за нижчою ціною. Весь ринок авто повинен зазнати цінову корекцію вниз. Тепер кожен повинен стати трохи біднішим. Його власний автомобіль, який він міг, в принципі, продати за одну ціну, вже цю ціну не варто.

Звичайне співвідношення попиту і пропозиції. Крива пропозиції змістилася вниз. Нова рівноважна ціна знаходиться нижче її попереднього значення. Таким чином, програли всі власники “офіційно використовуваних” авто. Вони стали біднішими.

5. Підрив довіри

Економіка не може нормально розвиватися, якщо в суспільстві відсутня довіра. Даний випадок підриває довіру, а значить і “краде” перспективи економічного розвитку для всіх.

Джерело uainfo.org