Чи є майбутнє в АвтоЗАЗу, а саме – в українського автопрому

Як відомо, Запорізький автозавод зараз переживає не найкращі часи. За минулий рік ЗАЗ випустив всього 526 транспортних засобів, з яких легкові автомобілі склали всього 403 штуки.

Для підприємства, потужністю 120 тис. автомобілів в рік – це взагалі нічого. Більш того, випускати таку малу кількість автомобілів ще й дуже накладно. Необхідно містити всю інфраструктуру підприємства, підтримувати всі виробничі процеси на величезному підприємстві, заради такої мізерної кількості вироблених автомобілів – це прямий шлях до неминучого банкрутства.

Зрозуміло, що і собівартість одного автомобіля виходить космічна, адже на нього лягають всі постійні витрати великого підприємства. Якби ЗАЗ продавав автомобілі за тією ціною, яку порахували економісти, то виходив би Lanos за ціною “Мерседес”.

Рятує від банкрутства “Запорізький автозавод” вже котрий рік материнська корпорація “УкрАвто”, яка датує підприємство, в надії на кращі часи. Але роки минають, а кращі часи так і не наступають. Сяк-так зберігати колектив дозволяють поставки машинокомплектів Lanos на підприємство GM в Єгипті. Там з українських кузовів випускають готові автомобілі. Але і ця підтримка буде не вічною. А весь модельний ряд ЗАЗ вже неабияк застарів. Заводу потрібна нова модель, якої зараз немає.

Свого часу ЗАЗ зробив ставку на співпрацю з Chery і освоїв виробництво моделі Forza, яка поставлялася на ринок Росії під ім’ям Bonus. Фактично, ЗАЗ став для Chery підприємством по контрактному складанню для ринків СНД. Були плани розвивати цей напрямок і освоїти випуск ще кількох авто, але … Спочатку були торгові війни з Росією, коли українські авто стало проблематично експортувати на ринок РФ, а потім і грянула вже справжня війна. У Chery, не дивлячись на успішну співпрацю, вирішили перенести випуск авто вже на територію РФ, щоб не залежати від політики.
Весь цей час в “УкрАвто” активно шукали партнерів для ЗАЗу, або якщо пощастить, то і покупця на весь завод.

Промінь надії дала ЗАЗу угода про Асоціацію з ЄС. Теоретично, завод може випускати автомобілі для ринку ЄС. І цю можливість зараз і намагаються презентувати світовим автоконцернам топ-менеджери “УкрАвто”.

За останній час з візитом на ЗАЗі побували представники Daimler, Hyundai-Kia, Renault-Nissan, PSA, а також регулярно їздять давні партнери – General Motors. Неодноразово відвідували ЗАЗ і китайські делегації. Крім давнього партнера Chery, ЗАЗ оглядали менеджери JAC, DongFeng, і інш. Всі ці візити, поки ні до чого не зобов’язують. Більш того, їх ще й не просто заманити в Запоріжжя. Менеджерам “УкрАвто” доводиться винаходити неймовірні конфігурації, щоб зробити цікаву пропозицію потенційним партнерам. Що з цього вийде? – поки цього не можуть сказати і в самому “УкрАвто”. Зрозумілим є одне: ЗАЗу потрібен новий партнер і інвестор, який би вдихнув життя в цехи флагмана українського автопрому. “УкрАвто” всіляко намагається такого знайти і уберегти завод від порізки на металобрухт. Подивимося, що у них вийде.

Джерело auto-motive.info