Американська компанія планує розвіяти міф, що активні підвіски, що забезпечують високий рівень комфорту при їзді, доля розкішних і, відповідно, дорогих автомобілів.
Завдання активної підвіски тримати кузов автомобіля стабільно рівно, в незалежності від якості дорожнього полотна, по якому він їде. Подібні системи обходяться дорого і з цього, як правило, входять в оснащення «хай-енд» моделей.
Компанія ClearMotion, заснована в Сполучених Штатах ще в 2009 році. Спочатку компанія планувала створити підвіску, перетворюючу кінетичну енергію коливань в електричну, але в підсумку було прийнято рішення рухатися в іншому напрямку. Компанія зайнялася розробкою доступною активної підвіски. В даний час ClearMotion має два підрозділи – одне в Америці і одне в Англії з колективом сумарною кількістю 185 осіб та залученими інвестиціями в розмірі 230 мільйонів доларів.
У системи, розробленої ClearMotion проста конструкція, яка не потребує заміни штатних пружних елементів і стабілізаторів, торкаючись лише амортизаторів. Принцип роботи наступний: на стандартний телескопічний амортизатор кріпиться збоку додатковий модуль Activalve, що є по суті зовнішнім резервуаром. У ньому розташовуються електрогідравлічний клапан і насос, керований електронним блоком. Час реакції на хід штока становить всього п’ять секунд. При опусканні колеса в яму на ході відбою, насос підсилює його рух вниз, а на момент стиснення «підтягує» колесо наверх. У роботі системи не бере участь фронтальна камера, але електроніка вміє запам’ятовувати рельєф дороги в хмарному сховищі з прив’язкою до навігаційній системі, що забезпечить завчасну підготовку підвіски до нерівності в наступний раз.
Тестова система була інтегрована в серійну «п’ятірку» BMW ще два роки тому. Як вона працює можна подивитися у відео – седан проїжджає змійку практично без кренів, згладжуючи нерівності. У порівнянні зі стоковим автомобілем, коливання кузова значно зменшилися, але вони все-таки присутні.
У компанії заявляють, що системою почнуть комплектувати серійні автомобілі вже в 2019 році. Спочатку активну підвіску ClearMotion отримають дрібносерійні моделі, але роком пізніше почнеться інтеграція в масовий сегмент. Про які конкретно марки йдеться не повідомляється, йдеться лише, що систему будуть використовувати п’ять найбільших автомобільних концернів. Обіцяють також доступну ціну і подальше зниження після старту масового виробництва.