Кому нові правила розмитнення стануть «поперек горла»

Суперечки навколо того, справедливі або несправедливі умови розмитнення машин з іноземною реєстрацією від Ніни Южаніної настільки захопили водіїв, що всі забули про тих, кому вони дійсно невигідні. Як виявилося, є кілька потужних груп, які через закон будуть терпіти мільйонні збитки. Хто ці впливові люди, які будуть намагатися зірвати прийняття закону. Про це в своєму блозі розповів голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Кому нове розмитнення псує гру

Законопроектом 8487 передбачено зниження акцизу на нові і б/у авто в 2-10 разів, а також зняття обмежень за віком імпортованих авто.

Кому це невигідно і кому вигідно: розкладу по поличках. Кому невигідно?

1. «Эвробляхобызнесменам»

Власникам «литовських фірм», які організували ввезення через «верблюдів» авто на іноземній реєстрації – «евроблях» і беруть за свої послуги від 900 до 1600 євро за ввезення 1 бляхи (200 євро за щорічний перезаїзд). Чому невигідно? Тому що з прийняттям №8487 їх «бляхобізнес» розвалиться.

Адже хто понесе їм 1000 євро за ввезення блях, якщо за $ 1-1.5 тис можна буде чесно авто розмитнити? Тому вони будуть робити все, щоб №8487 не прийняли! Навіть виводити людей на вулиці. Подумайте, як звучить: акція протесту проти зниження акцизу в 2-10 разів і зняття заборони на ввезення авто старше 10 років? Фантасмагорія! Але ж є ті, хто вірить “євробляхобізнесменам” і в те, що зменшення в 2-10 разів акцизу – це погано.

2. Імпортерам вживаних авто

Бізнесменам, які масово ввозять б/у, використовуючи рішення судів, про те, що митний склад-НЕ митна територія України, і продають авто прямо з митного складу. Чому невигідно? Тому що обмеження «1 авто на 1 людину 1 раз в рік» в законопроекті №8487 немає, і тому ввозити б/у авто зможе хто завгодно, а не тільки вони як обрані.

3. Офіційним імпортерам дилерам

Так! Буду чесним: дилерам невигідно зниження акцизу на б/у авто. Чому? Тому що, щоб стати дилерами, вони інвестували 2-5 млн дол США в будівництво брендових автосалонів по корпоративним стандартам.

А тепер будь-який бізнесмен зможе торгувати 2-10 літніми авто просто з відкритої площадки без всяких інвестицій. І це найсильніша конкуренція. Адже правда ж? Давайте відверто! Плюс зниження акцизу на нові авто не таке суттєве. Наприклад, на авто з об’ємом 1500 куб см акциз був 93 євро, а стане 50 євро. Економія 43 євро погоди не робить, а ось конкурувати з торговцями б / у авто дилерам буде нелегко. Давайте чесно!

Кому вигідно прийняти законопроект №8487?

Все просто: вигідно звичайним українцям, які зможуть набагато дешевше купити собі авто і розмитнити його. А також підприємцям, ФОП або просто «перегонщикам», які налагодять ввезення б/у авто в Україну. Завдяки конкуренції прості українці зможуть дешевше купити собі авто. Скільки в 2017 українці ввезли б/у авто зі сплатою існуючих акцизів? 56 тисяч? А скільки ввезуть після зменшення акцизу в 2-10 разів?

Хіба не так? Тому смішно читати заклики не приймати законопроект №8487 як нібито “антинародний” і блокувати його прийняття. Тобто, треба залишити високі акцизи і не знижувати їх в 2-10 разів, а також не скасовувати обмеження щодо ввезення старих авто?

Імпортерам і дилерам прийняття законопроекту №8487 невигідно, але офіційно заявляю, що ми активістам та організаторам протесту проти прийняття 8487 нічого не платили і платити не збираємося. Це не наша практика і грошей «чернональних» у нас немає. Офіцій законопроект невигідний, простим українцям вигідний. Все просто. Спробував пояснити популярно.