Як ЄС вбиває український автопром
Євросоюзі на вироблені в Україні автомобілі накладене мито у 10%. Саме це стримує зарубіжні автокомпанії будувати в нас заводи.
Таку думку висловив генеральний директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, пише ТСН.
В його повідомленні йдеться, що угода з ЄС, що набула чинності у вересні 2017 року, передбачає додатковий податок на авто українського виробництва. Договір буде діяти сім років і на цей період варто забути про зарубіжні інвестиції в автопром.
На його думку, треба було змінити угоду на етапі підписання і “відкрити ринок ЄС для нас, і тоді б сюди прийшли капіталісти і будували б тут автомобільні заводи”.
Водночас “ринок РФ і СНД для нас закритий зі зрозумілих причин, хоча ще 10 років тому тільки ЗАЗ там сотні тисяч авто продавав”, уточнює Назаренко. А в Україні занадто маленький попит на автомобілі, щоб автокомпанії могли орієнтуватися на внутрішнього споживача.
Так, якщо б не 10% мита, то інвесторів з Європи дуже б зацікавила Україна. Не в останню чергу ще й потім, пише Назаренко, що в Німеччині робочим треба платити 3-4 тисячі євро щомісяця, а українцеві – тисячу-півтори доларів.
Тим не менше в Європі і Німеччині, на його думку, не дуже дбають про Україну і тому включили такий пункт в угоду.
“Про кого та ж Меркель думає? Про Україну? Як створити у нас виробництво авто і робочі місця? Так їй начхати на нас! Вона думає про те, як створити робочі місця для своїх виборців”, – пише Назаренко.
Тобто найближчим часом, коли можна розраховувати на будівництво нових автозаводів в Україні, це 2024 рік.