Українська бронемашина “Козак” проти російської “Тигр”

За своїми тактико-технічними характеристиками українська броньована машина нічим не поступається, а за деякими параметрами й переважає російський аналог

З початком російської агресії на Сході України вітчизняний оборонно-промисловий комплекс почав стрімко відроджуватися після тривалої стагнації. У короткі строки було розроблено та виготовлено чимало перспективних зразків військової техніки та озброєння. Серед них і бойова броньована машина «Козак-2». У російських ЗМІ деякі «експерти» критично оцінили цей броньовик, але продовжують хвалити свій ГАЗ-2330 «Тигр», який одного типу та класу з українською ББМ. Проте чи дійсно він кращий за ТТХ? Давайте в цьому розберемося.

Доречно буде розпочати з коштів, витрачених на ту чи іншу розробку ОВТ. Так, за підрахунками фахівців, у розробку російського «Тигра» лише арабські компанії вклали близько 60 млн доларів. До цієї кругленької суми ще слід додати кошти, витрачені самою РФ, які, до речі, ніде не афішуються, тому можна припустити, що це чималі гроші. Цей автомобіль, яким зараз пишаються в Росії, із самого початку створювався на замовлення Об’єднаних Арабських Еміратів. Але контракт на його виробництво ОАЕ не уклали, очевидно, через те, що побачили не зовсім те, на що розраховували. Щоб хоч якось компенсувати витрати, у РФ було прийнято рішення озброїти цим броньовиком власне військо.

Своєю чергою на розробку «Козака-2» НВО «Практика» витратило в рази менше і вкладало у цю справу власні кошти, не залучаючи державні.

Слід додати, що вартість цих броньовиків за готову одиницю теж суттєво відрізняється. За відкритою інформацією, «Козак» на шасі Iveco Daily коштує близько 2 млн грн, на шасі ГАЗ-66 – близько 1 млн грн. За «Тигр» виробники просять викласти – понад 3 млн грн. Тож і за ціною російський автомобіль є менш привабливим для покупця.

Тепер порівняємо деякі ТТХ машин. Так, рідний «газівський» двигун «Тигра» потужніший, ніж у «Козака». Але це не означає, що він швидший чи маневреніший. Бо російський броньовик значно важчий, його вага перевищує український аналог на півтори тонни. Яскравим покажчиком «потужності» російського автомобіля стали події у Криму. На горезвісному відео, яке зняли під час тих подій, «Тигр» не міг подолати звичайний бордюр. Тоді ці кадри спричинили неабиякий резонанс у світі, бо стало зрозуміло, що двигун автівки та її конструкція не є найкращими.

Далі звертаю увагу на броню машин. «Тигр» має захист за стандартами майже двадцятирічної давнини, а зварний корпус не рятує від фугасів. У цьому контексті український броньовик явно виграє – конструкція «Козака» дозволяє бронювати його у відповідності до стандарту НАТО STANAG 4569. Нещодавнє випробовування нашого автомобіля вкотре підтвердило, що броня в нього надійна. Під час тестування в десантному відсіку броньовика був розташований манекен із встановленими в ключових точках (в ділянці таза, грудної клітини та голови) датчиками прискорення і тиску. Підрив проводився в два етапи. На першому вибух мав силу 6 кг у тротиловому еквіваленті під днищем машини. За цим – підрив 6 кг вибухівки під колесом. Підсумок після двох підривів: капсула ціла, всі двері відкриваються без проблем, вікна цілі, манекен – пошкоджень не отримав.


Не пропустіть