Переважна більшість автомобілістів упевнена, що кришка радіатора охолодження двигуна призначена виключно для того, щоб не давати антифризу виливатися із системи. Насправді, це не так.
Від цієї кришки безпосередньо залежить тиск у системі охолодження двигуна. Справа в тому, що в кришці радіатора укладено два клапани. Один стежить за тиском усередині системи і при його перевищенні відкривається, випускаючи зайве.
Другий клапан працює при охолодженні двигуна. Після зупинки двигуна, зі зниженням температури антифризу, в системі охолодження знижується і тиск. В результаті падіння тиску може навіть «зім’яти» патрубки і порушитися герметичність з’єднань. Щоб уникнути такого ефекту, «атмосферний» клапан в потрібний момент впускає в систему охолодження повітря. Іноді обидва ці клапани об’єднані в єдину конструкцію.
У спеку мотор будь-якого авто працює у важких умовах: знижується ефективність його охолодження. При цьому різко збільшується ймовірність перегріву.
Таке явище небезпечне тому що через нього може не витримати і луснути в слабкому місці один з патрубків з антифризом. Або що ще неприємніше, прокладка головки блоку циліндрів. В цьому випадку рідина, що охолоджує, починає надходити в камеру згоряння мотора, а вихлопні гази – в систему охолодження. Підсумок – необхідність серйозного ремонту двигуна.
Щоб уникнути такого сценарію, досвідчені автомобілісти на літо змінюють кришку радіатора. Подібний «тюнінг» дозволяє уникнути критичних величин тиску в системі охолодження двигуна і тим самим запобігає ситуаціям, що призводять до капремонту силового агрегата.