Автомеханік розповів, навіщо потрібний ручний режим в АКПП

Більшість транспортних засобів з автоматичною трансмісією оснащені можливістю ручного перемикання передач, чи то традиційні автомати або новітні роботизовані коробки та варіатори. Тим не менш, не всі автолюбителі обізнані про те, в яких випадках може бути корисним управління передачами в стилі “механіки”.

Водіям нерідко доводиться опинятися у ситуації, коли автоматична коробка функціонує не так ефективно, як хотілося б. Наприклад, коли потрібно вибратися з піску. У таких умовах корисно вдаватися до ручного керування перемиканням передач.

Також застосовувати ручний режим слід, коли автомобіль стикається з різкими підйомами чи спусками, повідомляє ampercar.com. Це дає можливість точніше керувати підбором швидкостей, тому що “автомат” може не справлятися із завданням у таких обставинах. Варто зазначити, що автоматична трансмісія не завжди підходить для тривалої їзди трасою на високих обертах двигуна, хоча в деяких ситуаціях це може бути необхідно. При такому розкладі використання режиму ручного перемикання може стати дуже корисним.

Іноді блок керування коробкою обмежує перемикання передач на певних обертах двигуна. Це не дає повністю використовувати потужність ДВЗ, що стає особливо важливим при обгоні на вузьких заміських трасах, де такий маневр дозволений дорожніми знаками та переривчастою розміткою. Однак ручний режим перемикання надає більше контролю над дорогою та гнучкості в керуванні авто. Важливо лише правильно визначити потрібну передачу.

У критичних ситуаціях, наприклад, коли гальма відмовляють, ручне перемикання може стати необхідним контролем над уповільненням автомобіля через двигун, але важливо розуміти, що АКПП не дозволяє пропускати передачі при ручному управлінні, як це реалізовано на механіці.

Джерело ampercar.com