5 сучасних систем, які заощаджують пальне

Минулого місяця пальне подорожчало на, майже, гривню за літр, але ріст ціни може продовжитися. Тому питання економії пального стає ще актуальнішим.

У сучасних автомобілів є допоміжні системи, які допомагають зменшувати рівень витрати бензину чи дизеля. Такі системи вимикають двигун чи частину циліндрів або оптимізують роботу двигуна загалом.

Gazeta.ua пропонує 5 систем, які допомагають економити пальне.

Система стоп-старт. Вона вимикає двигун на холостих обертах. Окрім економії пального, система зменшує викиди у навколишнє середовище та шум автомобіля. Вона підійде жителям великих міст, адже там автомобілі до 30% часу проводять у заторі або біля світлофора. У цьому випадку система економить до 10% пального. Авто з Stop-Start повинно мати реверсивний генератор (стартер-генератор) та потужніший акумулятор, щоб витримувати постійні навантаження при запуску двигуна.

Система вимикання циліндрів. Завдяки їй вимикається один або більше циліндрів при малому навантажені на двигун. У деяких авто це знижує витрату пального до 1л/100 км. Система має й недоліки – збільшується вібрація двигуна і він працює під додатковим навантаженням.

EGR. Ця система економить пальне завдяки рециркуляції вихлопних газів. Вона оптимізує роботу впуску та випуску пального, але цифри щодо економії виробники не вказують. EGR дуже чутлива до якості пального і може вийти з ладу. Слід пам’ятати, що система в першу чергу покликана зменшити рівень викидів газу, а вже потім економити пальне. Тож суттєво знизити витрату пального не вдасться, а ремонт при виході з ладу клапану – не дешевий.

Система рекуперації енергії гальмування. Цю систему активно використовують на гібридних автомобілях. Рекуперація енергії відбувається на звичайних авто. При гальмуванні енергія перетворюється в електричну і підзаряджає акумулятор. Це зменшує навантаження на генератор, а відповідно на двигун. Звичайне авто із системою рекуперації енергії може економити до 3% палива.

Круїз-контроль. Він допомагає економити пальне лише психологічно. Якщо задати швидкість 90 км/год – автомобіль підбере оптимальні оберти двигуна та триматиме швидкість. На підйомах та спусках система навпаки витрачає більше пального, ніж коли водій контролює швидкість.


Не пропустіть