Догляд за машиною в зимовий період

До зими автомобіль повинен бути підготовлений ще до настання перших заморозків. Не менш важливо проводити правильний догляд за машиною і на протязі всієї зими. Догляд за автомобілем взимку допоможе уникнути неприємностей на дорозі і продовжить термін служби авто.

Для початку потрібно приділити увагу салону автомобіля, точніше коврикам. Регулярна їх хімічне чищення забезпечить вам сухий і чистий салон. Гумові килимки не вбирають вологу, але вона залишається під ними і не випаровується. Внаслідок чого може розпочатися гниття днища автомобіля. До того ж підвищена вологість провокує надмірне запотівання скла машини зсередини. Необхідно просушувати килимки, а підлога в автомобілі обробити феном, щоб видалити вже вбере вологу.

Салонні килимки з тканих матеріалів також варто періодично мити і просушувати. Це дозволить позбутися неприємного запаху, знизити запотеваемость і обмерзання стекол з внутрішньої сторони. Великий асортимент килимків можете оглянути на avtokiosk.com.ua.

Чим частіше ви будете відвідувати автомийку взимку, тим краще. Сіль і сльота – справжня отрута для кузова, їх необхідно змивати. Регулярне миття автомобіля усуває небезпечні забруднення і захищає фарбу і техніку.

Якщо немає можливості помити машину на автомийці, то можна скористатися і іншими способами. Наприклад, можна протирати кузов губкою змоченою гарячою водою. Ганчірки при такій протирке використовувати не варто, оскільки пісок з них віддаляється погано і дряпає покриття кузова. Звичайно, така мийка займає багато часу і забирає багато сил, але іншого виходу взимку немає.

Після мийки кузова автомобіля замки дверей і кришки багажника потрібно висушити (найкраще продути їх струменем повітря, використовуючи компресор або пилосос) і обробити рідкої багатофункціональної мастилом. Не завадить також змастити зовнішні деталі замків.

Також, у вогку погоду вогкість може проникнути в дверні ущільнення, а потім там же замерзнути при негативних температурах. Щоб не опинитися в полоні у морозу, потрібно провести профілактику. Для цього слід натерти ущільнювачі спеціальними засобами для догляду.

Головний ворог для машини взимку – це снігопад. Щоб рух було безпечним, раз на тиждень необхідно перевіряти бачок склоомивача. Для зимового сезону обов’язково змініть рідину омивача на розчин з хорошими показниками морозостійкості. Не варто економити, розводячи концентрат меншим, ніж передбачено інструкцією, кількістю води. Доцільно постійно мати в машині необхідний запас незамерзаючої рідини, інакше сильний снігопад може утруднити пересування по зимовій дорозі.

Для того щоб щітки склоочисника ефективно виконували свої функції, перед кожною поїздкою шарніри треба очищати від льоду. Бажано обробити їх багатофункціональної мастилом.

Сніг може дряпати лак. Принаймні, якщо він летить в автомобіль з великою швидкістю. Це відбувається тому, що в падаючому снігу містяться найдрібніші частинки пилу і бруду, які можуть призвести до подряпин на лакофарбовому покритті. Рада по догляду за машиною в зимовий час: не видаляйте весь сніг, нехай примерзлий залишок сам обпоюють на розігрітому за час поїздки автомобілі.

Щоб захистити машину від дорожньої солі і зберегти глянець лакофарбового покриття, на кузов після миття украй бажано нанести шар воску (рідкого або твердого) або спеціальною захисною поліролі.

Потрібно дотримуватися вказівок виробника з приводу масла, особливо взимку. Холодному двигуну нелегко впоратися із занадто густим моторним маслом. Коли стоїть вибір між декількома видами моторного масла, для експлуатації взимку краще підходить більш рідке. Тобто 5W 40 замість 20W 40. Особливо важливо дотримуватися періодичність зміни масла. Скупчення конденсату або палива в маслі може призвести до загибелі двигуна.

При низьких температурах продуктивність акумуляторів знижується. Так, при нулі градусів ємність акумулятора складає всього 80%, а стартеру потрібно усе 150% його потужності. Причина полягає в тому, що густе моторне масло і холодні підшипники збільшують внутрішній опір мотора на кручення. Тільки справний акумулятор зможе оживити холодний двигун. Також необхідно стежити за проводкою і контактами акумулятора, щоб уникнути витоку струму.

Під час роботи непрогрітому двигуна особливо великий знос його рухомих частин і навісного устаткування. Генератор насилу заряджає акумулятор, який при кожному холодному запуску втрачає трохи ємності до тих пір, поки стане не в силах крутити стартер. Тому, якщо ви плануєте зробити поїздку на короткий відстані, відключайте додаткові непотрібні джерела споживання енергії. Наприклад, такі, як підігрів сидінь, автомагнітолу та ін.

Близьконульових температури небезпечні тим, що в таку погоду снігова каша скупчується на колісних арках або крилах автомобіля, а потім примерзає до них. Згодом цей брудний крижаний щит може прилипнути до підвісці або вдавитися в кузов під натиском колеса. У цих випадках не виключені механічні пошкодження. Тому, необхідно регулярно проводити очищення колісних арок від снігу і льоду.

Бензиновий двигун краще переносить холод, ніж дизельний. Літнє дизельне паливо вже при нулі градусів перетворюється на холодець. З цієї причини з листопада у продажу є тільки зимовий дизель, стандартна температура якого складає не менше 20 градусів морозу. З бензином таких проблем немає. Хоча зимовий варіант палива теж відрізняється від літнього: в нього входять спеціальні складові, які полегшують холодний запуск двигуна. У цьому випадку замерзання бензину не загрожує. При низьких температурах двигун на газу заводиться погано. Тому якщо автомобіль на газу, то його рекомендується заводити на бензині прогріти двигун хоча б до 40 градусів, а вже потім перемикатися на газ.

Сіль і вода, у разі якщо вони проникнуть між гальмівними дисками і колодками, можуть значно подовжити гальмівний шлях. Саме з цієї причини виявиться корисною функція підсушування гальм: якщо чутливий дощової датчик визначає опади, колодки злегка притискаються до дисків, витісняючи і випаровуючи таким чином водяну плівку з поверхні дисків.

При експлуатації машини в зимовий період, не слід затягувати ручне гальмо при стоянці або зупинці. Ручним гальмом не слід користуватися, оскільки сніг або вода можуть потрапити всередину барабанів задніх коліс автомобіля. Навіть якщо стоянка тривала незначний час, що потрапила в них вода може замерзнути і приморозити колодки, притиснуті до барабанів. У результаті задні колеса не будуть обертатися. Якщо автомобіль задньопривідний, то вирішити цю проблему допомагає двигун. А от з передньопривідним авто справа йде складніше.

Тиск у шинах через великих перепадів температур може помітно змінюватися. Це позначається на їх зчіпних властивостях (особливо на слизьких покриттях і в снігу), тому при зміні температури потрібно проконтролювати і в разі необхідності підкоригувати тиск.

Кондиціонер взимку теж потрібно перевіряти, вірніше включати його ненадовго при працюючій печі. Звичайно, не для охолодження салону, а для збільшення терміну служби і профілактики системи кондиціонера. Включати кондиціонер бажано хоча б раз на місяць на кілька хвилин. Цього часу вистачить, щоб масло, застояне в нижніх точках системи, розійшлося по нею, не пересохли сальники і справно функціонувала (Не іржавіла) притискна пластина муфти компресора.

Які аксесуари слід взимку покласти в багажник? Вам не обійтися без скребка і комплекту очищувачів для стекол. Якщо хочете бути підготовленим до аварій і заторів, запасіться запасними лампочками для фар, кишеньковим ліхтариком, ковдрою, рукавичками та комплектом силових кабелів для прикурювання. Не завадять також ланцюги протиковзання.


Не пропустіть