Як видалити бризки бітуму з кузова автомобіля
Мало кого з водіїв не бентежить, коли на кузові машини з’являються застиглі чорні краплі і бризки бітуму, який прилетів з дороги.
Як простіше і швидше позбутися від слідів цієї дорожньої хімії, пише автоблог.
Однією з «фішок» літнього сезону, крім духоти за бортом і комах, що липне на лобове скло, завжди був дорожній бітум. Основних причин, тому дві. По-перше, саме влітку теплолюбні дорожники воліють ремонтувати і будувати траси, щедро використовуючи при цьому бітум (гудрон). Його частенько ллють так, що він опиняється під колесами, а потім і на кузовах машин. Друга причина появи бітуму на крилах, дверях, бамперах і капотах – спека. Літнє сонце розм’якшує асфальтобетон і плавить бітумно-щебеневі «заплатки» в дорожньому полотні, а колеса проїжджаючого транспорту розбризкують чорну рідину.
В якійсь мірі можна мінімізувати кількість бітуму, що прилітає на ваше авто. Для цього потрібно скидати до мінімально можливої швидкість руху, якщо їдеш по пролитій бітумом ділянці траси. Дистанцію до транспорту, що попереду слід тримати більшу. Особливо якщо перед вами маячить вантажівка, та ще без «бризговиків». Ще одна порада – намагайтеся рухатися не по колії в асфальті (в ній більш текуча), а паралельно. Ну і намагайтеся звести до мінімуму маневрування. Чим частіше і на більший кут будуть повертатися передні колеса на бітумній ділянці дороги, тим менше з них будуть летіти краплі чорної смоли на пороги, передні двері і крила.
Що ж робити, якщо бітум все-таки залишив свої чорні сліди на кузові вашої машини? Найкраще боротися з ним за гарячими, у всіх сенсах цього слова, слідами. Тобто приступати до ліквідації відразу, як тільки ви помітили чорні краплі. І бажано якщо машина при цьому буде стояти на сонці – щоб додатково розм’якшити дорожню смолу. У такій ситуації не обов’язково мчати стрімголов в магазин за відповідною автохімією. Свіжий бітум цілком можна прибрати застосувавши … звичайну соняшникову олію або маргарин! Треба за допомогою ганчірочки або якого-небудь тампона нанести масло на забруднену поверхню і трохи почекати поки воно розчинить бітум. Поспішати терти ненависні чорні плями не варто.
У них містить більш ніж достатньо піску і пилу, які можуть подряпати ЛФП. Чекаємо максимального розм’якшення бітумних слідів і акуратно видаляємо їх чистою серветкою або ганчіркою. Знищення більш застарілих бітумних плям зажадає застосування більш радикальних засобів-розчинників – наприклад, уайт-спіриту, гасу, бензину. При роботі з ними також варто пам’ятати про абразивні властивості пилу і піску в бітумі і не старатися з відтиранням, а намагатися здебільшого розмочувати бітумні сліди. А вже зовсім старі плями гудрону і бітуму виводять за допомогою професійної автохімії. Її «термоядерні» властивості бувають дуже затребувані коли, наприклад, потрібно терміново підготувати машину до продажу.